וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: הצבא לא יקבל תוספת של 21 מיליארד ש'

טל לוי

3.9.2006 / 16:46

הערכות: פרץ עשוי למתן את דרישות מערכת הביטחון, במטרה להמנע מפגיעה בסל הרווחה

"אין סיכוי שמערכת הביטחון תקבל תוספת של 21 מיליארד שקל בתקציב 2006-2007" כך אמר ל-TheMarker בכיר במשרד האוצר לאחר הישיבה שנערכה בנושא התקציב ואשר בה השתתפו ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שר האוצר אברהם הירשזון ושר הביטחון עמיר פרץ.

משרד הביטחון דורש לקבל 4 מיליארד שקלים עוד השנה במטרה לחדש מלאי תחמושת ודלק, וכן דורש סכום נוסף של 21 מיליארד שקל לתקציב 2007: מהם 11 מיליארד שקל שנועדו לכסות את הוצאות המלחמה, ו-10 מיליארד שקל נוספים למטרת "היערכות לאתגרים עתידיים" ובכלל זה פיתוח מערכות הגנה בפני איומיים אוויריים, כמו מערכת ה"נאוטילוס" המיועדת להשמדת טילי קטיושה במעופם.

הפגישה שהיתה אמורה להתחיל ב-12:00 החלה לבסוף לקראת השעה 15:00, כאשר מן הצד האחד הגיעו שר האוצר, הירשזון יחד עם אנשי אגף התקציבים ומנכ"ל משרד הביטחון, ומנגד הגיע עמיר פרץ. פרץ זומן לפגישה בתוקף תפקידו כיו"ר מפלגת העבודה ולא כשר ביטחון, וזאת במסגרת ישיבת עדכון ראשי המפלגות הנערכת מדי פעם. ראש הממשלה, אהוד אולמרט, נכח בתחילת הפגישה מתוך מטרה להעמיק את חשיבות המעמד.

פרץ, אשר קיבל עדכון בנוגע למבנה התקציב הנוכחי, ציין כי אינו מוכן להגיע למצב בו ענייני הבטחון יעמדו מול נושא הרווח והקצבאות. "לא אעמיד ילדים וקשישים מול טנקים ומטוסים" אמר. אחד הסעיפים בהסכם הקואליציוני שחתמה מפלגת העבודה כלל העלאת שכר המינימום במספר פעימות, כאשר הראשונה מיועדת להתבצע ב-2007. פרץ אמר כי אינו מוכן לוותר על מהלך זה.

בסך הכל חתמו מפלגות הקואליציה על הסכמים קואליציוניים בסכום של 4 מיליארד שקל, כאשר לפי שעה נראה כי אף מפלגה אינה מוכנה להתגמש. עם תום הפגישה, נטלו הצדדים את מסמכי הצעת התקציב כאשר ככל הנראה מדובר בנוסח הסופי, אשר עתיד להיות מוצג בימים הקרובים באופן רשמי.

בישיבה, שארכה כשעה, לא נערך דיון בסעיפים ספציפיים והיא הוקדשה בעיקר להצגת הצעת התקציב הנוכחית מתוך כוונה לתת לצדדים שהות להגיב. גורמים שנכחו בישיבה אמרו כי קיבלו את הרושם שפרץ עשוי למתן את דרישות מערכת הביטחון, במטרה להמנע מפגיעה בסל הרווחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully