וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירות my.gov.il יושק ב-21 בספטמבר

גליה ימיני

3.9.2006 / 17:06

במסגרת השירות כל תושב יוכל לפתוח כרטיס אישי ולקבל התראות ומידע מהמדינה כמו סיום תוקף רישיון נהיגה ותשלומים

הסגן הבכיר לחשב הכללי במשרד האוצר איציק כהן, האחראי על המחשוב בממשלה, חשף בכנס "אנשים ומחשבים", שהתקיים ביום חמישי האחרון, שירות של אתר אישי שיעמוד לרשות כל אזרח עוד לפני ראש השנה.

כהן מסר, כי "הגישה המנחה היום את הממשלה היא - התושב הוא המלך. אנחנו מפתחים עוד ועוד כלים שיעמדו לרשות האזרח. ב-21 בספטמבר נשיק את my.gov.il. כל תושב יוכל לפתוח כרטיס אישי באתר, ולקבל התראות ומידע רלוונטי, כמו עדכון על סיום תוקף רישיון נהיגה. פיתחנו התראות רבות המאפשרות לאזרח לבחור את אופן קבלת המידע - אם באמצעות RSS, הודעות SMS או מכתבי דואר אלקטרוני".

מהלך נוסף שאנחנו מבצעים בימים האלה הוא העברת כל דברי הדואר הרשומים באמצעות הדוא"ל", אמר כהן. "כדי לעשות זאת אנחנו לא מחויבים בחקיקה, ולכן כל אזרח שיהיה מעוניין לקבל כך את דברי הדואר הרשומים שמגיעים אליו יוכל לפנות אלינו ולהצטרף לשירות".

על פעילות האינטרנט הממשלתית בזמן הלחימה בצפון סיפר כהן: "בזמן הלחימה בצפון התמודד שירות תהיל"ה (שירות האינטרנט הממשלתי) עם למעלה מ-4,000 ניסיונות תקיפה ביום, לעומת 500 ביום רגיל. שלא כמו גופים מסחריים אחרים, אצלנו לא נרשמה אפילו תקלה אחת ולא נפרץ אף אתר ממשלתי. אנשי תהיל"ה יצרו קשר בזמן אמת עם המקורות שמהם התבצעו התקיפות והיו בקשר עם גורמים בחו"ל, אף עם AOL. ניסיונות החדירה יורטו בעודם באוויר, וננקטו גם פעולות מנע".

לגבי הונאות רגילות, שהאקרים מנסים לבצע באתר התשלומים של הממשלה, אמר כהן: "אנחנו משיקים עכשיו מערכת חדשה בשם 'מסלול אדום', המיועדת למניעה ולתפיסה של הונאות אשראי. המערכת כבר איתרה אדם שהונה גופי בנקאות כששילם קנס שקיבל ממשטרת ישראל באמצעות כרטיסי אשראי לא חוקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully