וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה סיימה בירידות שערים

טל לוי

4.9.2006 / 17:46

המעו"ף איבד 0.4%. מניית פמס צנחה ב-6.2% - איבדה שליש מערכה ביומיים. ביולייט עלתה 13% על רקע קבלת אישור מה-FDA

ירידות שערים נרשמו היום בבורסה בתל אביב: מדד המעו"ף איבד 0.4% וננעל ברמה של 796.84 נקודות ומדד ת"א 100 איבד 0.5% וננעל ב-811.77 נקודות. ירידות של עד 0.2% נרשמו בשוק הסולידי ומחזורי המסחר היו נמוכים ביותר והסתכמו ב-720 מיליון שקל בלבד. הערב לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל הלייבור דיי.

בינתיים, נשואות העיניים לנושא התקציב, ובמיוחד לתוספות הענק שדורשת מערכת הביטחון לשם מימון הלחימה בצפון והוצאות נוספות. משרד הביטחון דורש לקבל 4 מיליארד שקל עוד השנה במטרה לחדש מלאי תחמושת ודלק, וכן 21 מיליארד שקל לתקציב 2007 - מהם 11 מיליארד שקל שנועדו לכסות את הוצאות המלחמה ו-10 מיליארד שקל נוספים למטרת "היערכות לאתגרים עתידיים" - בכלל זה פיתוח מערכות הגנה בפני איומים אוויריים, כמו מערכת ה"נאוטילוס" להשמדת טילי קטיושה.

באוצר מציינים, כי הסיכויים לתוספת עצומה שכזו נמוכים. השר מאיר שטרית ציין אתמול, כי "אין בעיה של חוסר בתקציב הביטחון, אלא באופן הניהול שלו". שר הפנים, רוני בר-און, ציין כי לא תהיה ברירה אלא להוריד את רמת החיים של כל אזרחי המדינה, כך שכולם ישאו בנטל.

בינתיים, נדחתה מסיבת העיתונאים בעניין תקציב 2006 בשל התנגדות חברי הקואליציה לגזרות התקציביות. במשרד האוצר צפויים לשכתב כמה סעיפים ולהציג את התקציב החדש מחר.

מגמה מעורבת נרשמה במניות הבנקים הגדולים: מניית לאומי איבדה 0.1%, בעוד מניית הפועלים דווקא טיפסה 0.4% במחזור הגבוה בבורסה (70 מיליון שקל).

מניית פמס איבדה עוד 6.2% לאחר שצנחה 27% אתמול. פמס דיווחה אתמול על תוצאות חלשות, אבל גרוע מכך - פמס, המייצרת יריעות מיגון, הודיעה, כי עסקה גדולה בשווי 70 מיליון שקל מתעכבת. בשוק מציינים, כי הבעיה האמיתית היא שפמס ידעה על העיכוב אולם נמנעה מלדווח עליו בזמן והמתינה למועד פרסום הדו"חות.

ביולייט זינקה 13%. חברת אוביקיור, המפתחת תרופות לבקרת משקל והינה אחת מארבע חברות קבוצת ביו לייט הבורסאית, קיבלה את אישור ה-FDA להתחיל את השלב השני (PHASE II) של הניסויים הקליניים בבני אדם בתרופת הדגל שלה, OBE 101, המיועדת לטיפול בחולים הסובלים מהשמנת יתר.

דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי הוסיפה 0.5% לאחר שהודיעה, כי תנסה להנפיק בחו"ל את החברה הבת סלקום כבר במחצית השנה הראשונה של 2007. בורסת היעד טרם נבחרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully