וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: מרבית החברות בארה"ב לא יגדילו את השקעות ההון במחשוב ברבעונים הקרובים

עפרה שלו

1.8.2001 / 16:53

למשקיעים שרכשו מניות של יצרניות מחשבים בתקווה כי הגרוע ביותר מאחורינו נכונה אכזבה: עורך הסקר מעריך כי התאוששות תתרחש רק במחצית הראשונה של השנה הבאה

מרבית החברות בארה"ב אינן מתכוונות להגדיל את השקעות ההון במחשוב ברבעון הנוכחי וברבעון הבא, כך עולה ממחקר שהקיף 275 מנהלים.

כ-70% מהמנהלים שנסקרו מאמינים כי ההשקעות בטכנולוגיות מידע לא ירשמו ברבעון הנוכחי צמיחה ביחס לרבעון השני ואולי אף ירשמו ירידה. הסקר נערך ע"י CIO מגזין ו-ירדני.קום, אתר המופעל ע"י אד ירדני, אסטרטג השקעות ראשי בדויטשה בנק אלכס בראון.

הסקר נערך לפני חודש, אז פירסמו חברות מחשבים תוצאות מאכזבות לרבעון השני ואף קיצצו תחזיות לרבעון השלישי. קומפאק (סימול CPQ), למשל, רשמה נפילה של 81% ברווח ברבעון השני. החברה דיווחה על רווח של 67 מיליון דולר או 4 סנטים למניה, לעומת 387 מיליון דולר או 22 סנט למניה ברבעון המקביל בשנה הקודמת. קומפאק פירסמה אזהרת הכנסות לרבעון הנוכחי.

HP (היולט פאקרד) פירסמה גם היא אזהרת הכנסות לרבעון השלישי. החברה צופה כי הכנסותיה יפלו בכ-14%-16% ביחס לרבעון המקביל. מסקר שפירסם פירסט קול תומסון פייננשל עולה כי רווחי הענף כולו ירדו ברבעון השני ב-66%.

למשקיעים שרכשו מניות של יצרניות המחשבים בתקווה כי הרבעון השני היה הגרוע ביותר נכונה אכזבה: ירדני טוען כי התאוששות בהשקעות בטכנולוגיות המידע תתרחש רק ברבעון הראשון או השני של השנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully