וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף איבד 1.7% בחמישה ימים

אסף רותם

5.9.2006 / 17:29

אלביט הדמיה איבדה כ-3%. פמס התאוששה בכ-5%. האוצר הוריד את תחזית הצמיחה ל-2007 מ-4.1% ל-3.8%

יום חמישי ברציפות של ירידות שערים ננעל בתל אביב. במחזור צנוע של כ-781 מיליון שקל, איבד מדד מעו"ף 0.6% לרמה של 791.97 נקודות, והשלים נפילה של 1.7% בחמשת ימי המסחר האחרונים. מדד ת"א 100 השיל 0.4% ל-808.19 נקודות. זאת, למרות שהמדדים נפתחו בעליות שערים קלות. בשוק האג"ח נרשמות ירידות מחירים של כ-0.1%, הן באיגרות מסוג שחר והן באיגרות מסוג גליל.

ברקע הירידות של השבוע האחרון, אווירת הכאוס המוחלטת שפושה בכל חלקה טובה מאז סיום המלחמה, ומגיעה בימים אלה לשיא, עם עדכון מטה של תחזית הצמיחה מצד משרד האוצר. המשקיעים סובלים מהפאניקה שמשדר משרד האוצר של אברהם הירשזון, בדיוק בתקופה בה עליו לשדר יציבות ויכולת לנהל משברים. אתמול בוטלה מסיבת העיתונאים של האוצר, לאחר שהגזירות שתוכננו בתקציב עוררו מחאה בקרב החברות לקואליציה.

ההתנגדות בקואליציה לגזרות בתקציב נסתיימה בכניעתו של רה"מ למרות פקידי האוצר, והביאה את שר האוצר להגיש את טיוטת התקציב לממשלה ולקיים את מסיבת העיתונאים באיחור של יום - ובמצב רוח קרבי. "אני לא אתן למדינת ישראל להיכנס למשבר כלכלי. אביא את ישראל למצב של צמיחה כלכלית, כי היא תביא רווחה לכולם". הירשזון התייחס לדרישות צה"ל ומשרד הביטחון באומרו כי "מלחמה אינה סיבה להכתיב למדינה צ'ק פתוח". הירשזון הציג גם את העלות הכוללת של הלחימה בצפון: 14.5-13 מיליארד שקל. משרד הביטחון יזכה לתוספת חד פעמית עצומה של 8.2 מיליארד שקל וסעיפי לחימה אחרים יתוקצבו בכ-300 מיליון שקל.

התחזיות לשנת 2007 שונו בהתאם למבנה החדש של התקציב וההוצאות: כך למשל, תחזית הצמיחה ל-2007 ירדה מ-4.1% ל-3.8%, ושיעור החוב מן התוצר במקומי עלה מתחזית של 86% ל-2007 ל-89%. הגירעון התקציבי ב-2007 צפוי לעמוד על 2.35%, במקום על 2% בלבד.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, איים להשבית את המשק בתגובה לגזרות ובהן הקפאת עדכון הקצבאות והעלאת שכר המינימום ואמר כי "משרד האוצר מתנהל כמו עסק פרטי שמטרתו להגדיל את רווחיו ולא לשרת את הציבור".

להתפתחויות של התקציב בוודאי לא עזרה פתיחה שלילית מעבר לים, בבורסות בוול סטריט, והמדדים ננעלו כאמור בירידות.

מניות הבנקים עלו היום, כאשר לאומי ננעלה ללא שינוי בעוד מניית הפועלים טיפסה כ-0.7%.

מניית אלביט הדמיה נופלת היום ב-2.9% לאחר שאתמול איבדה כ-1.6%, על רקע דו"ח הרבעון השני, שפורסם בסמוך לנעילת המסחר. אלביט הדמיה, שבשליטת מוטי זיסר, הכפילה את הפסדיה ברבעון השני ל-62 מיליון שקל. שיפור בפעילות המלונות לא עזר מול על ירידה בהכנסות ממרכזים מסחריים ובפעילות הרפואית של אינסייטק. מאז שיאה ביולי איבדה אלביט הדמיה כ-18%.

ביו לייט טיפסה כ-6.3% והשלימה זינוק דו יומי של כ-18%. חברת אוביקיור, המפתחת תרופות לבקרת משקל והינה אחת מארבע חברות קבוצת ביו לייט הבורסאית, קיבלה את אישור ה-FDA להתחיל את השלב השני (PHASE II) של הניסויים הקליניים בבני אדם בתרופת הדגל שלה, OBE 101, המיועדת לטיפול בחולים הסובלים מהשמנת יתר. חברת ביוטכנולוגיה אחרת, כן פייט, התאוששה מנפילה של 41% מתחילת השנה וזינקה ב-6.6% לאחר שמשרד הבריאות אישר התחלת שלב שני בתרופת ה-CF101 לטיפול בסינדרום העין היבשה.

מניית פמס ממשיכה לרכז מחזורים גדולים ומתאוששת ב-4.9%, לאחר שאיבדה שליש מערכה ביומיים שקדמו, במחזורים גדולים. פמס דיווחה שלשום על תוצאות חלשות, והודיעה כי עסקה גדולה בשווי 70 מיליון שקל מתעכבת. בשוק מציינים, כי הבעיה האמיתית היא שפמס ידעה על העיכוב אולם נמנעה מלדווח עליו בזמן, והמתינה למועד פרסום הדו"חות.

אל על טיפסה 0.4% לאחר שנודע כי הנהלתה ונציגות העובדים בחברה ייכנסו באופן מיידי למשא ומתן מואץ על יישומה של תוכנית הבראה חדשה, לנוכח מצבה הכלכלי הקשה של החברה. כך עולה ממזכר הבנה שגובש באל על. ל-TheMarker נודע כי מזכר ההבנה הוא חלק מהסכם עבודה חדש שהושג היום בין הצדדים, ומקפיא את המצב הקיים מבחינת תנאי ההעסקה וגובה המשכורות. צעדי ההתייעלות יכללו גם פיטורי עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully