וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מדד מניות המוליכים למחצה נסגר בעלייה של 5.1% בעקבות דו"ח חיובי של מריל לינץ'

רונן סרברניק

1.8.2001 / 23:24

מניית לוסנט נסגרה בירידה של 8.5% בעקבות הורדת דירוג אשראי של חברות הדירוג סטנדרט אנד פורס ומודי'ס

מניות המוליכים למחצה סגרו את המסחר בעליות שערים נאות בעקבות דו"ח חיובי שפירסם בית ההשקעות מריל לינץ' על המגזר. מדד מניות המוליכים למחצה של בורסת פילדלפיה עלה ב-5.1%. בנוסף תורמת לאווירה החיובית פרייסליין, שנסגרה בעלייה של 7.3% לאחר שקמעונאית האינטרנט דיווחה על הרבעון הרווחי הראשון בתולדותיה. הנאסד"ק נסגר בעלייה של 2.1% והדאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.1%.

היום פורסם מדד מנהלי הרכש לחודש יולי אשר שמר על רמה הנמוכה מ-50% זה החודש ה-12 ברציפות, עת רשם ירידה לרמה של 43.6% בחודש יולי לעומת 44.7% בחודש יוני ולעומת תחזית אנליסטים לרמה של 44.5%. מדד מנהלי הרכש ברמה נמוכה מ-50% מצביע על האטה בכלכלה.

במריל לינץ' סבורים כי למרות הירידה בביקוש למוליכים למחצה, נראה כי הגרוע מכל כבר מאחורי הענף. צירוף של התייצבות ברווחי החברות, התייצבות בהשקעות ההון וירידה בהיצע השבבים עשויים לדחוף את מניות השבבים לביצועים טובים מהממוצע בשוק, במהלך 6-12 החודשים הבאים, נאמר בדו"ח.

בין המניות עליהן המליץ הדו"ח נמצאות טקסס אינסטרומנטס (סימול TXN), שעלתה ב-6.2%; הטייוואנית TSMC (סימול TSM), שעלתה ב-4.6%. המומנטום גרף גם את אינטל לעלייה של 3.9%. מניית סאן מיקרוסיסטמס עלתה ב-7%.

פרייסליין (סימול PCLN), קמעונאית האינטרנט המתמחה במכירת כרטיסי טיסה בשיטת "קבע את המחיר בעצמך", רשמה במהלך המסחר עליות של כ-17% לאחר שרשמה את הרבעון הרווחי הראשון בתולדותיה ועלתה על התחזיות. מנייתה נסגרה בעלייה של 7.3%.

פרייסליין הביסה אמש לאחר סגירת המסחר את תחזיות האנליסטים עם רווח פרופורמה של 6 סנטים למניה לעומת תחזית לרווח של סנט למניה, והגדילה את תחזיות הרווח וההכנסות לרבעון השלישי של השנה. הכנסותיה צמחו ב-3.5% ל- 364.8 מיליון דולר. הרווח פרופורמה היה 11.7 מיליון דולר, 6 סנטים למניה, לעומת הפסד של סנט למניה ברבעון המקביל. האנליסטים צפו כי החברה תרשום רווח של סנט למניה.

מניית לוסנט סיימה את המסחר בירידה של 8.5% בעקבות הורדת דירוג אשראי של חברת הדירוג פטנדרט אנד פורס שבוצע אתמול ובעקבות הורדה נוספת של מודי'ס שבוצעה דקות מעטות לפני הסגירה.

וישיי (סימול VSH), יצרנית הרכיבים האלקטרוניים הגדולה בעולם, הודיעה היום על רכישת מתחרתה, ג'נרל סמיקונדקטור (סימול SEM), תמורת 770 מיליון דולר, מהם 229.4 בחובות שתקבל על עצמה, והיתר במניות. העסקה מעניקה למניות ג'נרל שווי של 13.54 דולר למניה, 20% יותר ממחיר הסגירה אתמול. מניית וישיי ירדה ב-3.7% לאחר שהחברה פירסמה את תוצאותיה לרבעון השני. ג'נרל זינקה ב-13.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully