וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף איבד 0.9%

נתן שבע

6.9.2006 / 17:29

המעו"ף השלים נפילה של 4.5% בשלושה שבועות. גרנית הכרמל קפצה ב-4%. מכתשים אגן ירדה ב-2.2%

יום נוסף של ירידות עבר על הבורסה לצד הקרעים בקואליציה בעקבות הצעת התקציב של האוצר שפורסמה אתמול. בנוסף נרשמת היום ירידות שערים בבורסות אירופה ופתיחת מסחר שלילית גם בוול סטריט. בשלושת השבועות האחרונים איבדה הבורסה כמעט 4.5% אבל מוקדם עדיין להעריך אם מדובר במגמה. המשקיעים יכולים בינתיים להתנחם בעובדה כי מחזורי המסחר נמוכים יחסית.

מדד המעו"ף השיל 0.9% ל-784 נקודות, מדד ת"א 100 איבד 0.8% ל-801 נקודות, ומדד התל טק ירד 0.2%. מחזורי המסחר בדומה לימים האחרונים הסתכמו בכ-840 מיליון שקל.

"הבעיה הגדולה של השוק היא חוסר עניין", אומר הבוקר פעיל בכיר בשוק המקומי, "אם לפני חודשים ספורים הורגלנו למחזורי מסחר של 2-1.5 מיליארד שקל, מחזורי המסחר כיום נפלו לחצי מכך ואף פחות. כרגע יש אדישות והמתנה להתבהרות התמונה הכללית בשוק. הצעת התקציב של האוצר היא בדיחה, ורוב הקואליציה - הגמלאים, העבודה וש"ס - לא יתמוך בו", הוא אומר.

סוכנות הדירוג מודי'ס הותירה אתמול את תחזית דירוג האשראי של הבנקים על "חיובית" אבל היום הגיעה סקירה פחות מעודדת מצידו של מריל לינץ' שצופה למגזר הבנקאות עתיד לא קל. מניית הפועלים השילה 1.8%, למרות שבמריל מוצאים למניה פוטנציאל עלייה של 30%. מניית לאומי ירדה 1%. בבנק ההשקעות הורידו היום את מחיר היעד של מניית לאומי ל-18 שקל - 16% מעל מחירה בשוק - אם כי הם דבקים בהמלצתם, "קנייה".

בדואליות, טבע הוסיפה 0.3% בתגובה בעקבות הצלחה בניסוי לתרופה אותה היא מפתחת לטיפול בטרשת נפוצה הניתן דרך הפה, Laquinimod. מכתשים אגן ריכזה מחזור ער של 90 מיליון שקל ואיבדה 2.2%. במהלך המסחר נעשתה עסקה גדולה במחזור של 80 מיליון שקל, ככל הנראה בשל הגדלת האחזקה של גוף המקושר לבעלי השליטה בחברה.

איתוראן קיבלה הזמנת המשך בקוריאה לאספקת ציוד בהיקף של 14 מיליון דולר, והמניה זינקה ב-4.7%.

פמס המשיכה גם היום לרכז מחזורי מסחר ערים, אם כי לאחר פתיחה בעלייה של 3% היא חתמה בירידה של 4%. אתמול התאוששה המניה בכ-5% מנפילה של 33% בשני ימי המסחר הראשונים של השבוע.

גרנית הכרמל קפצה ב-4% לאור ההודעה כי בעלי השליטה בחברה, האחים בורוביץ' וגלנקור, מתכוונים למכור את השליטה בה.

אי.בי.אי החלו לסקר היום את כלכלית ירושלים במחיר יעד של 55 שקל - כ-25% מעל מחיר המניה בשוק. למרות ההמלצה, מניית החברה שמשייטת במחירי שיא בימים האחרונים, איבדה 1.6%.

בכלל פיננסים בטוחה הורידו את המלצתם למניית החברה לישראל ל"תשואת שוק", ואת מחיר היעד העלו במעט ל-1,900 שקל - כ-14% מעל מחירה בשוק. "האפסייד טמון בכי"ל, אך עדיף להחזיק כי"ל ישירות", כותבת האנליטסית יסכה ארז. המניה איבדה 1%.

למרות החולשה בבורסה בשוק הסולידי נרשמה יציבות יחסית והשקל המשיך להתנייד ברצועה צרה. הדולר היציג התחזק היום בכ-0.2% ל-4.37 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully