וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל הסירה את הסגר האווירי מעל לבנון; הסרת הסגר הימי נדחתה לשבת

צפריר רינת

7.9.2006 / 19:36

פקחים גרמנים בנמל התעופה של ביירות; שלמה גולדווסר, אבי החייל השבוי, ביקש מאולמרט: הסכם לשחרר עצירים לבנונים תמורת החזרת בנינו





החלטת הממשלה להסיר את הסגר מעל לבנון נעשתה בניגוד להמלצת צה"ל. במטה הכללי המליצו להשאיר את המצור בעינו כאמצעי לחץ על ממשלת לבנון ועל הקהילה הבינלאומית, כדי שאלה יפעלו להחזרת שני החיילים החטופים, לפירוק חיזבאללה מנשקו ולאכיפת משטר פיקוח נוקשה שימנע הברחות נשק מסוריה לשטח לבנון.



גורם בכיר במטכ"ל אמר אתמול, שעות אחדות לפני שהתקבלה ההחלטה על הסרת המצור, שהצבא ממליץ להמשיך באכיפת הסגר. בנוסף לכך הציע צה"ל להמשיך בטיסות תכופות של חיל האוויר בשמי לבנון לצרכי איסוף מודיעין, למרות החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם, שקוראת להימנע מכך.



לדברי הגורם הבכיר, בידי ישראל יש כמה "נכסים" שיכולים לשמש קלפי מיקוח לצורך זירוז החזרת החטופים. מלבד המצור והמשך טיסות חיל האוויר, הוא הזכיר את נוכחות כוחות צה"ל בדרום לבנון וכן את העובדה שישראל מחזיקה בחמישה שבויי חיזבאללה.



באשר למצור, הודה הבכיר שבעוד שהסגר הימי יעיל והסגר האווירי כמעט מלא (אף ש"פה ושם יכול לנחות מטוס גם בלי הסכמתנו", כלשונו), אין לצה"ל אפשרות לאכוף את בידודה הקרקעי של לבנון מסוריה מרגע שהחליטה ישראל, בעקבות הפסקת האש, לחדול מהתקיפות מן האוויר של שיירות המשאיות מסוריה. לדבריו, אין ברשות ישראל מידע מודיעיני על כך שהברחות הנשק חודשו מאז הפסקת האש.



גם שר התחבורה וחבר הקבינט, שאול מופז, הביע אמש הסתייגות מההחלטה על הסרת המצור. לדבריו, על ישראל להסכים לכך רק תמורת קבלת מידע על גורלם של שני החיילים החטופים המוחזקים בידי חיזבאללה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully