וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המדדים ינסו להתאושש מיומיים של ירידות

אסף רותם

8.9.2006 / 23:25

לאחר יומיים של ירידות חדות למדי, היום עשויה המגמה להתהפך - כך מורים החוזים, עם עליות קלות במדדים

אמש ירדו המדדים בוול סטריט זה היום השני ברציפות. למרות הנפילה הנמשכת במחירי הנפט, שאמורה להקל על החששות מהאטה בקצב צמיחת הכלכלה בעולם. ברקע, המשיכו ללוות את הסוחרים החששות מהעלאות ריבית נוספות לאחר הפוגה בחודש שעבר, ולקראת פגישת הפדרל ריזרב בעניין זה ב-20 בספטמבר. מדד דאו ג'ונס ירד בסיום ב-0.65% ל-11,331.8 נקודות, ומדד נאסד"ק ירד ב-0.6% ל-2,155.3 נקודות.

לאחר יומיים של ירידות חדות למדי, היום עשויה המגמה להתהפך - כך מורים החוזים, עם עליות קלות במדדים. למדדים עשויות לעזור ההתרחשויות בזירת האנרגיה, בה יורד מחיר הנפט הגולמי לשפל של 5 חודשים על רקע עליית מלאי הנפט המזוקק בארה"ב, ועל רקע הודעת BP בנוגע להחזרת פעילות שדה הנפט באלסקה.

אתמול דיווח משרד ה-EIA כי מלאי הנפט המזוקק עלה ב-3.1 מיליון חביות לרמה של 139.9 מיליון חביות - הרמה הגבוהה ביותר מאז ינואר 2002. מלאי הנפט הגולמי ירד ב-2.2 מיליון חביות ומלאי הבנזין עלה ב-700 אלף חביות. ענקית האנרגיה BP הודיעה כי שדה הנפט במפרץ פרודהו באלסקה עשוי לחזור לפעילות מלאה של 400 אלף חביות ביום, כבר בסוף חודש אוקטובר - מספר חודשים מוקדם יותר מהערכות החברה הראשוניות. שילוב ההודעות מוריד את מחיר הנפט הגולמי ב-0.8% לרמה של 66.79 דולר לחבית.

חברות האנרגיה הישראליות בוול סטריט, אלון USA ודלק US, סבלו גם הן בתקופה האחרונה לאחר שריכזו עניין רב - ועליות חדות - מאז שהונפקו. היום הן עשויות לסבול מהמשך המגמה השלילית, וזאת כמובן על רקע מחיר הנפט היורד. אלון USA כבר השלימה נפילה של כ-27% ב-3 שבועות, לפני שהתאוששה אמש ב-1.1%. דלק US איבדה אמש כ-2% והשלימה נפילה של 16% בשבועיים.

לאחר שאיבדה כ-31% מערכה מתחילת השנה, צפויה לרכז עניין, וזאת לאחר שפנתה לבית המשפט לצורך קבלת אישור לרכישה חוזרת של מניותיה בהיקף של 25 מיליון דולר. רדוור, שמספקת בפתרונות לניהול ואבטחת תעבורת נתונים ברשת האינטרנט, רכשה מאז מאי ממניותיה שלה בהיקף של 10 מיליון דולר - היקף שאינו דורש אישור. החברה, שמנייתה נסחרת במחיר של 13.84 דולר למניה, הודיעה כי תבצע את הרכישה החוזרת מקופת המזומנים שלה. מחיר זה משקף לחברה שווי של 257 מיליון דולר, והונה הצף עומד על כ-19 מיליון מניות.

הודיעה כי השלימה את רכישת נטונומי (Netonomy), עליה הודיעה לפני כשבועיים, תמורת 19 מיליון דולר במזומן. נטונומי מתמחה בפתרונות שירות עצמי ללקוחות, ניתוח חשבונות ופתרונות לנקודות מכירה (POS). קומברס ציינה כי בשילוב פורטפוליו שירותי הערך מוסף שלה, שתי החברות ייצרו ערך רב לצרכן הסופי - ספקיות שירותי תקשורת בעולם. עבור שלוש הרכישות שביצעה קומברס בשנה האחרונה - קינן, נטסנטרקס ונטונומי - שילמה החברה כ-435 מיליון דולר, כאשר בקופתה כ-2.1 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully