וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: טוקיו זינקה ב-3.7% בעקבות האופטימיות במגזר השבבים

דפנה מאור

2.8.2001 / 10:04

טושיבה וקיוסרה זינקו ב8%-9%; יונדאי שילשה את מכירותיה ברבעון השני והשלימה עלייה של 90% מתחילת השנה

מניות השבבים בטוקיו גאו ומשכו את מדד הניקיי לזינוק של 3.7%. הסיבה לאופטימיות המחודשת היא דו"ח חיובי שהוציא בנק ההשקעות מריל לינץ' למניות המגזר אתמול. מגמה דומה, אך מתונה יותר, נרשמה בקוריאה, מכיוון שאתמול נרשמו כבר עליות חדות במגזר, ומדד הקוספי עלה ב-0.8%. בהונג קונג נרשמה עלייה של 0.3% במדד ההאנג סאנג במחצית הראשונה של המסחר.

בדו"ח של מריל לינץ' נכתב כי למרות הירידה בביקוש למוליכים למחצה, נראה כי הגרוע מכל כבר מאחורי הענף. צירוף של התייצבות ברווחי החברות, התייצבות בהשקעות ההון וירידה בהיצע השבבים עשויים לדחוף את מניות השבבים לביצועים טובים מהממוצע בשוק במהלך 6-12 החודשים הבאים.

מניות המוליכים למחצה בטוקיו זינקו בשיעורים יוצאי דופן: קיוסרה, היצרנית הגדולה בעולם של אריזות קרמיות לשבבים, זינקה ב-9.2%; טושיבה, יצרנית השבבים הגדולה ביפאן, זינקה ב-7.9%; היטאצ'י עלתה ב-5.7%; חברת NEC, שאתמול הודיעה על קיצוץ 4,000 משרות ויציאה הדרגתית מייצור שבבי זיכרון, עלתה ב-3.5% והשלימה עלייה של יותר מ-13% מתחילת השבוע.

יצרנית השבבים ומוצרי האלקטרוניקה שארפ פירסמה היום אזהרת רווח לפיה מכירותיה במחצית השנייה של השנה ייפלו בכ-10% לעומת המחצית הקודמת עקב ירידה במכירות השבבים לסלולר ובמכירות המחשבים האישיים. החברה צופה רווח תפעולי של 401 מיליון דולר. סמנכ"ל הכספים של החברה, הירושי סאג'י, אמר כי הוא צופה נפילה של 20% במחירי שבבי הפלאש ומסכי ה-LCD. למרות זאת טיפסה שארפ ב-4.1%.

בטייוואן עלה מדד ה-TWSE ב-3.2%. בין המניות עליהן המליץ מריל לינץ' בדו"ח נמצאות שתיים מיצרניות השבבים לפי הזמנה הגדולות בטייוואן - TSMC, שעלתה ב-2.9%; ויונייטד מיקרו, שעלתה ב-2.6%.

בקוריאה נרשמה ירידה של 1.3% במניית סמסונג אלקטרוניקס, ייתכן כי בעקבות מימושים, לאחר שעלתה אתמול ב-4.5%. הייניקס, יצרנית השבבים המתחרה, עלתה ב-2.2% לאחר שזינקה אתמול ב-15%.

יצרנית הרכב יונדאי מוטור עלתה ב-4% לאחר שדיווחה כי רווחי הרבעון השני שלה שולשו, ועלו על התחזיות. היא זקפה את הגידול לזכות מכירת דגמים יוקרתיים יותר. יונדאי רשמה רווח נקי של 259 מיליון דולר; מכירותיה עלו ב-44% ל-4.6 מיליארד דולר. מניות יונדאי עלו ב-90% מתחילת השנה.

האווירה החיובית סייעה לדחוף את מניות הטכנולוגיה בהונג קונג לעליות. במחצית הראשונה של המסחר עלתה צ'יינה מובייל, חברת הסלולר הגדולה בסין, ב-1.7%; יצרנית המחשבים לג'נד עלתה ב-1.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully