וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן ניצנים מסיימת פעילותה ומוכרת תיק השקעותיה

הארץ

2.8.2001 / 10:06

מאת עודד חרמוני

שבע שנים לאחר שהוקמה, ועם סיום פעילותה, מנהלת קרן ההון סיכון הישראלית ניצנים משא ומתן עם גופים שונים למכירת הפורטפוליו שלה, הכולל אחזקות בחמש חברות היי-טק ואופציות בחברה נוספת - סופר דיימנשן, ננומושן, סיזארי, אייסיס, ריצ'קאסט ויו.סי לייזר. על פי ההערכות, שווי האחזקות של ניצנים בשש חברות הפורטפוליו נע בין 10-6 מיליון דולר, אך בעת מכירת פורטפוליו לקרן משנית, הרוכשת אחזקות של קבוצת חברות של הקרן, יש בד"כ הפחתה של כ-25% משווי האחזקות, על פי המשא ומתן בין הגופים.

בין הגופים שעמם נודע כי הנהלת הקרן מנהלת מו"מ לרכישת פורטפוליו קיים. הארבור ווסט היא משקיעה גדולה באחת משתי קבוצות קרנות ההמשך של ניצנים - קרנות קונקורד. ניצנים הוקמה ב-1993 ונחשבת לאחת הקרנות המוצלחות שקמו בישראל, וככל הנראה, בעלת שיעור ההחזר הפנימי השנתי הגבוה בישראל - 122% בשש שנים. הקרן, שהוקמה עם הון של 20 מיליון דולר במסגרת קרנות יוזמה הממשלתיות, החזירה עד כה למשקיעים בה כ-160 מיליון דולר, בשל מימושים של 6 חברות - גלילאו, ESC מדיקל, XTL, רדקום וויב אקסס.

המימוש האחרון של הקרן היה בחברת אקורד, ועם חלוקת המניות של החברה למשקיעים בקרן, החליטה הנהלתה לסיים את פעילותה כחברה ולמכור את הפורטפוליו שלה.

בין המשקיעים הגדולים בחברה קבוצת קרדן טכנולוגיות, חברת AVX האמריקאית וחברת קיוסרה. עיקר ההשקעות של הקרן בוצעו ב-1994-1996.

עם השלמת השקעת ההון של הקרן החליטו מייסדיה - מתי קרפ, יאיר ספראי, בת-שבע אלרן, רוברט בש ומרשל בטלר - להתפצל לשתי קבוצות קרנות נפרדות. קרפ, ספראי ואלרן הקימו את קבוצת קרנות קונקורד, שמנהלת שתי קרנות בהיקף כולל של 260 מיליון דולר ומגייסת קרן שלישית. קונקורד השקיעה גם בחברות הפורטפוליו שנותרו בניצנים, ובהן סופר דיימנשן.

קבוצת הקרנות השנייה שהוקמה על ידי יוצאי ניצנים היא קבוצת קרנות אינפיניטי, שהוקמה על ידי בש, בטלר ואמיר גל-אור. קבוצה זו מנהלת כיום שתי קרנות בהיקף של כ-150 מיליון דולר. אינפיניטי משלימה בימים אלה את גיוס הקרן השנייה שלה.

בקרן קונקורד אישרו כי ניצנים מוכרת אחזקותיה בחברות ביחידה אחת ולא בחלקים. רוברט בש מאינפיניטי: "החלטנו שכך יש לסיים את הקרן, ולהוציא את המימוש האחרון של חברות הפורטפוליו למשקיעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully