וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי יורד מתחת ל-66 דולר לחבית

מיכל רמתי

11.9.2006 / 11:09

מחיר הזהב יורד אל מתחת ל-600 דולר לאונקיה. הירידות נרשמות על רקע דיווחים על התקדמות במגעים בין איראן לאיחוד האירופי

מחיר הנפט הגולמי ממשיך לרדת היום, זה היום השישי ברציפות, בירידה הארוכה ביותר שלו מזה שלוש שנים. גם מחיר הזהב ירד היום, אל מתחת לרמה של 600 דולר לאונקיה. הירידות נרשמות על רקע דיווחים על התקדמות במגעים בין איראן לאיחוד האירופי בנוגע לסכסוך הגרעין האיראני.

חאווייר סולאנה, האחראי על מדיניות החוץ באיחוד האירופי, אמר כי פגישותיו עם האיראנים פוריות. איראן איימה להפסיק את ייצוא הנפט באם יוטלו עליה סנקציות בשל תכנית הגרעין שלה. איום זה, ביחד עם ביקוש גבוה לדלקים בחודשי הקיץ ואי שקט במספר מוקדי נפט בעולם, הביאו לעליית מחירי הנפט הקיץ לשיאים. עם זאת, על רקע הרגיעה היחסית בימים האחרונים, החל מחיר הנפט לרדת, והוא נמוך כעת בכ-16% מהשיא שנרשם ב-14 ביולי - 78.4 דולר לחבית.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסחרים כעת בירידה של 0.5% למחיר 65.94 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק - המחיר הנמוך ביותר מאז תחילת אפריל. נשיא אופ"ק, אדמונד דאוקורו, אמר בסוף השבוע כי הוא "מאוד מודאג" מהנפילה החדה במחירי הנפט, לקראת פגישת שרי הנפט של אופ"ק שצפויה להתקיים היום, ובה יקבע ארגון יצואניות הנפט את מכסות התפוקה של המדינות החברות בו.

"עלינו לבחון את הסוגייה לעומק", אמר דאוקורו, המשמש גם כשר הנפט של ניגריה. "איננו יודעים עד כמה מחיר הנפט ימשיך לרדת", הוסיף. שרי הנפט של 11 המדינות החברות באופ"ק - אשר אחראי על 40% מתפוקת הנפט העולמית - מתכנסים היום בעיר וינה שבאוסטריה כדי לדון במכסות התפוקה של הארגון לחודשים הקרובים.

דבריו של דאוקורו עומדים בסתירה להערכות מוקדמות יותר של שרי הנפט של סעודיה, אלג'יריה ואיחוד הנסיכויות הערביות, לפיהן לא צפוי שינוי במכסות התפוקה. אנליסטים צופים, כי הארגון יותיר את המכסות ללא שינוי, ברמה של 28 מיליון חביות נפט ליום. אופ"ק הותיר ללא שינוי את מכסות התפוקה מאז חודש יולי 2005.

מחיר החוזים על הזהב למסירה באוקטובר יורד ב-2.2% למחיר 597.8 דולר לאונקיה, לאחר שמוקדם יותר הגיע לשפל של חודשיים וחצי - 596.61 דולר לאונקיה. ההשקעה בזהב נחשבת לגידור מפני אינפלציה ולהשקעה יציבה יחסית, ולכן בעיתות של חוסר ודאות, כמו הקיץ החולף, נראית לעתים קרובות עלייה במחירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully