וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות שערים בוול סטריט

עומרי כהן

11.9.2006 / 23:21

אלון USA מאבדת עוד כ-4%. דלק US מאבדת 4.7%. חוזים חדשים למגל, ריטליקס ו-BVR מערכות שמזנקת ב-11%

בוול סטריט נפתח המסחר בירידות שערים. מדד נאסד"ק יורד ב-0.4% ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.2%. בקרב המניות הישראליות מאבדת אלון USA עוד 3.6% בהמשך לירידות חדות שנרשמו בשבוע שעבר על רקע הירידה במחירי הנפט וצמצום מרווח הזיקוק. דלק US מאבדת 4.7% מאותה הסיבה. אורמת טכנולוגיות מאבדת 4.2% ואילו BVR מזנקת ב-11%.

סקירת טרום מסחר

לאחר שסיימו שבוע של ירידות בעליות קלות, צפויות הבורסות בארה"ב לפתוח את שבוע המסחר שוב בירידות שערים - כך מורים החוזים, שמנבאים ירידות של עד 0.5% בפתיחה. על מגזר הטכנולוגיה תעיב חקירת חוקי ההגבלים שמבצע האיחוד האירופי כנגד אינטל בחשד ששידלה חנויות קמעונאות שלא לכלול את מוצרי מתחרתה, AMD.

בסך הכל, איבד מדד נאסד"ק 1.3% בשבוע שעבר ל-2,165 נקודות. מדד דאו ג'ונס ירד 0.6% ל-11,392 נקודות. תשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ננעלו ברמה של 4.76%.

בנוסף, נרשמות ירידות ברוב שוקי העולם, ובמקביל ממשיכים מחירי הנפט לרדת אל מתחת 66 דולר, מה שימשיך לפגוע בחברות האנרגיה.

ריטליקס, המפתחת פתרונות תוכנה לניהול חנויות ורשתות קמעוניות, הודיעה כי סיטונאית המזון האמריקאית C&S Wholesale Grocers מתקינה בימים אלה פתרונות תוכנה של ריטליקס לניהול שרשרת האספקה ביחידות הרכש שלה. ריטליקס לא מסרה את היקף העסקה.

חברת הציוד הבטחוני מגל הודיעה על חוזה חדש במקסיקו בהיקף של 4.3 מיליון דולר. מגל תספק מערכות הגנה היקפיות ומערכות מעקב באמצעות וידיאו למתקנים רגישים במקסיקו. המערכת הנמכרת - DreamBox - משלבת אפליקציות של מערכת טלוויזיה במעגל סגור לצורכי אבטחה, והיא יועדה להתחרות מול מערכות של ורינט ונייס, שתי החברות הישראליות שמוכרות פתרונות הקלטה בווידיאו לצרכים בטחוניים. ההזמנה צפויה להתבצע עד סוף השנה.

מניית בי.וי.אר מערכות (BVR) זינקה בליל שבת בכ-16% במסחר בוול סטריט ובמחזור גדול יחסית, ללא סיבה נראית לעין. היום הודיעה החברה על חוזה חדש, ונראה כי שמועות או הדלפות עליו - הן הסיבה לראלי של המניה. BVR הודיעה על זכייה בחוזה בהיקף של 12 מיליון דולר, לאספקת מערכת אימון ימי משולב ללקוח בינלאומי קיים. אספקת המערכות תארך עד ארבע שנים, אולם חלק הארי יסופק בשנתיים הראשונות. מדובר בחוזה עצום עבור ספקית המערכות לציוד בטחוני, שסיימה את 2005 עם הכנסות של כ-19 מיליון דולר, אולם נעלה את המחצית הראשונה של השנה עם הכנסות של כ-4 מיליון דולר בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully