וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הדירות עשויים לעלות ב-10%-5% ב-2007

ענת ג'ורג'י

11.9.2006 / 16:15

לדברי לשכת שמאי המקרקעין "אחת הבעיות העיקריות של ישראל היא מחסור בקרקעות זמינות לבנייה באזורי הביקוש"

העלייה במחירי הקרקעות והדירות, בעיקר באזורי הביקוש בישראל, תלך ותתחזק בשנה הבאה - כך קובעת מחלקת המחקר של לשכת שמאי המקרקעין. בלשכת שמאי המקרקעין אומרים עוד, כי אחת הבעיות העיקריות של ישראל היא מחסור בקרקעות זמינות לבנייה באזורי הביקוש, מה שמביא כבר לעליות מחירים בחודשים האחרונים, המתבטאות בעסקות שבוצעו.

על פי הערכות הלשכה, מחירי הקרקעות באזורי הביקוש צפויים לעלות בשיעור של עד 15% בשנת 2007 ואילו מחירי הדירות עשויים לעלות ב-10%-5%. בלשכה מציינים, כי כבר כיום רואים ניצנים לעליות המחירים. לדוגמה, בעסקת לרכישת קרקע בבאר יעקב בשבוע שעבר, שילמו הרוכשים מחיר של כ-18 אלף דולר לקרקע ליחידת דיור. זאת, לעומת מחירים של כ-15 אלף דולר ליחידה שהושגו במכרזי המינהל לפני מספר חודשים. דוגמה נוספת היא מתחם ח-300 בחולון, שם המחירים לחדר עלו מכ-50 אלף דולר ל-56 אלף דולר בשנה האחרונה.

יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, רן וירניק, מסביר כי אחד מהנתונים המטרידים הם נתוני משרד השיכון על מלאי הדירות המוצעות למכירה בישראל. למרות המיתון של השנים האחרונות והירידה בהיקף מכירת הדירות במשק מרמה של 120 אלף עסקות בימי השיא עד לכ-80 אלף עסקות בשנים האחרונות, המלאי המוצע הלך וירד גם בשנות המיתון. לדבריו, נכון לאמצע 2006 עומד המלאי על 11,900 יחידות דיור בלבד, כאשר הירידה חדה בעיקר באזורי הביקוש - מחוזות תל אביב, המרכז וחיפה.

מצד שני, רואים בלשכת השמאים בדאגה את קצב שיווק הקרקעות הנמוך - קצב של קרקע לבניית כ-18 אלף יחידות דיור בלבד. בלשכת השמאים מעריכים את הצרכים השנתיים, לשמירת שיווי משקל, בשיווק קרקעות בהיקף של כ-30 אלף יחידות דיור לפחות. וירניק קובע, כי השוק הפרטי מתקשה לספק את 12 אלף היחידות הנותרות. בנוסף, קובעת מחלקת המחקר של הלשכה, כי המספרים לא נותנים את התמונה המלאה כיוון שרק כמחצית מהקרקעות המשווקות על ידי המדינה הן באזורי הביקוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully