וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני ההדחה: אורי פורת, מנכ"ל רשות השידור, התפטר

רוני קורן-דינר

2.8.2001 / 10:29

תקף בחריפות את השר הממונה על הרשות, רענן כהן, והאשים אותו בהתערבות בשיקולים עיתונאיים; מליאת הרשות היתה אמורה להמליץ ביום א' על פיטוריו של פורת

אורי פורת, מנכ"ל רשות השידור, החליט אמש להתפטר מתפקידו - שנתיים לפני תום הקדנציה. פורת היה המנכ"ל הראשון של הרשות שהתמנה לשתי קדנציות, אך ללא ספק היה גם בין המושמצים שבמנכ"לי הרשות לדורותיה.

למעשה, מליאת רשות השידור, בראשות היו"ר, נחמן שי, החלה בהליכים להדחתו לנוכח טענות החברים כי פורת אינו מקבל את סמכות המוסדות הציבוריים של הרשות.

ביום ראשון הקרוב היתה אמורה להיפגש הוועדה שגיבשה את מסמך ההדחה עם השר הממונה על חוק רשות השידור, רענן כהן, ולהעביר לו את ממצאיה. במכתב ההתפטרות תקף פורת את השר כהן בחריפות, והאשים אותו ברדיפת כבוד ובהתערבות בשיקולים עיתונאיים.

"משר לקומיסר"

"נכנסת לרשות השידור כרוח סערה", כותב פורת לכהן במכתב ההתפטרות. "התיישבת בראש ישיבת עבודה של הוועד המנהל עם ההנהלה וחילקת הוראות אופרטיוויות גם בתחומים מקצועיים שאין לך שמץ של מושג בהם. התערבות בוטה כזאת של פוליטיקאי (מזכ"ל מפלגה) בניהול כלי התקשורת הממלכתיים, היא שערורייה חסרת תקדים בקנה מידה לאומי. יומרה כזאת מעידה, אדוני, בכל הכבוד, כי אינך מבין כלל את מהות תפקידך.

"עם כניסתך לתפקידך דרשת להיפגש עם מנהלים ועורכים בטלוויזיה לישיבת עבודה בסיומו של ביקור בנוסח 'מסדר המפקד'. בכך הפכת עצמך משר לקומיסר ורמסת ברגל גסה את החוק שאתה ממונה על ביצועו. מתחילת כהונתך בתפקיד זה, ראה זה פלא, מספר שבועות בלבד, משר כמעט אלמוני הפכת פתאום לכוכב רדיו וטלוויזיה, כאשר 'סידרו' לך פינה קבועה באחת מתוכניות האקטואליה של קול ישראל (פינה שהוריתי לבטל מיד); התארחת בתוכנית פירכוסים בערוץ 33, שעסקה במעין 'אלה חייך' אפופי התהילה; היית אורח בתוכנית 'א'פרופו' בטלוויזיה בערבית, אותה ניצלת כדי למכור את משנתך הפוליטית בתחום יחסי יהודים-ערבים; ובנוסף לכך, לפתע פתאום הנך מוזמן להתארח ביומן חדשות הצהריים בקול ישראל, כמומחה לענייני ביטחון, מלחמה ושלום. לא ידעתי, אדוני השר, שאתה מומחה כזה גדול בכל כך הרבה תחומים".

בסיכום מכתבו כותב עוד פורת: "אני מתפטר, אדוני מזכ"ל מפלגת העבודה והשר בלי תיק, כיוון שבמעשיך ובמחדליך בדרך שבה התחלת, אתה מחזיר את רשות השידור אל אותן תקופות חשוכות אשר מהן קיווינו שנפטרנו. רשות השידור, שסבלה קשות ונאבקה שנים רבות כדי להיות עצמאית ובלתי תלויה בפוליטיקאים מסוגך, הולכת ומאבדת את חרותה, בגלל מעשיך הבלתי חוקיים, תחת כל עץ רענן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully