וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הטכנולוגיה מושכות את המדדים לעליות

רונן סרברניק

2.8.2001 / 11:54

חברת הכבלים טלווסט עולה ב-11.8% לאחר שדיווחה על שיפור בתוצאותיה הרבעוניות; ירידות במגזר התרופות

המסחר במניות הטכנולוגיה באירופה נפתח בעליות שערים בעקבות דו"ח מעודד של חברת הכבלים הבריטית טלווסט ובעקבות עליות במגזר השבבים אתמול בוול סטריט. כמו כן פורסם היום מדד ביטחון הצרכנים בצרפת אשר הגיע לשפל של השנתיים האחרונות. פאריס עולה ב-0.6%; לונדון עולה ב-0.7%; פרנקפורט עולה ב-0.8%.

עיני המשקיעים נשואות הבוקר לכיוון הבנק המרכזי של אירופה והבנק המרכזי של בריטניה, אשר יפרסמו את החלטתם בנוגע לשיעורי הריבית. שני הבנקים אינם צפויים לשנות את שיעורי הריבית להלוואות, על אף ההחמרה במצב הכלכלה ועל אף 6 הורדות הריבית שביצע הבנק הפדרלי בארה"ב.

מדד ביטחון הצרכנים בצרפת אשר פורסם היום רשם ירידה לשפל של השנתיים האחרונות בעוד חברות צרפתיות קיצצו בחודשיים האחרונים ב-30 אלף משרות. המדד ירד בחודש השישי ברציפות לרמה של מינוס 9, לעומת רמה של מינוס 8 אשר נרשמה בחודש יוני, ולעומת תחזית אנליסטים אשר לא צפתה שינוי במדד.

יצרניות השבבים באירופה רושמות עליות יפות בעקבות עליות דומות שנרשמו בוול סטריט. מניית ARM הולדינגס עולה ב-5.8% לאחר העלאת המלצה של מריל לינץ' למספר חברות במגזר ובעקבות הודעה של מנכ"ל אינטל, אשר צופה שמגזר המוליכים למחצה יתאושש ברבעון השלישי והרביעי.

ASML, יצרנית הציוד לייצור שבבים, עולה ב-2.2% לאחר שאתמול פירסמה הודעה לפיה לא רשמה ירידה בהזמנות ברבעון; אינפיניון עולה ב-1.5%; STM עולה ב-0.4%.

חברת הכבלים טלווסט קומיוניקיישנס עולה ב-11.8% לאחר שדיווחה על שיפור של 10% בתוצאותיה הרבעוניות. החברה דיווחה על הפסד של 165 מיליון דולר לעומת הפסד של 183 מיליון דולר ברבעון הראשון, ולעומת תחזית אנליסטים להפסד של 173 מיליון דולר. CMG עולה ב-4%.

יצרניות ציוד הסלולר רושמות עליות, אריקסון עולה ב-2.6%; אלקטל עולה ב-4.1%; מרקוני עולה ב-1.7% ונוקיה עולה ב-3.1%.

מגמה מעורבת נרשמת במניות הבנקים בעוד חברת הביטוח הגדולה בבריטניה, CGNU, דיווחה על רווח של 1.4 מיליארד דולר, עלייה של 44%, לעומת רווחי הרבעון הקודם. המניה עולה ב-1.1%. כמו כן דיווח היום בנק בארקלי'ס על רווח נקי של 1.88 מיליון דולר, ירידה של 1% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת ולעומת תחזית אנליסטים לעלייה של 3%. מנייתו יורדת ב-0.7%.

כמו כן, הבנק ה-3 בגודלו בצרפת, סוסייטה ג'נרל, אשר דיווח על ירידה של 15% ברווחי הרבעון השני לרמה של 566 מיליון דולר, לעומת תחזית אנליסטים לירידה של 24%, עולה ב-2%. הירידה ברווחים נובעת מחולשה בעסקי בנק ההשקעות של החברה.

מניית אוונטיס יורדת ב-1.4% למרות שיצרנית התרופות ה-4 באירופה דיווחה על עלייה של 31% ברווחי הרבעון השני לרמה של 345 מיליון דולר, עקב סינרגיות ועקב שיפור במכירות "לאבנוקס". מניית אוקספורד ביומדיה עולות ב-11.7% לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות המחצית הראשונה ולאחר שהודיעה כי היא נכנסת לשלב בחינות קליניות מתקדמות של הטיפול נגד סרטן שד. באייר יורדת ב-1.3%; נמובארטיס יורדת ב-0.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully