וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: קומברס מטפסת בכ-4%

עומרי כהן

12.9.2006 / 23:03

קומברס דיווחה על צמיחה בהכנסות ברבעון השני. תרו עולה ב-0.6%. עליות שערים קלות בנאסד"ק

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים קלות. מדד נאסד"ק עולה ב-0.1% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.1%. בקרב המניות הישראליות מטפסת קומברס טכנולוג'י ב-3.6% לאחר שהחברה דיווחה על צמיחה חזקה בהכנסות ברבעון השני. ורינט שגם היא פרסמה תוצאות חלקיות שהצביעו על הכנסות שיא רבעוניות, עולה ב-2.2%. תרו מוסיפה 0.6%.

סקירת טרום מסחר

אמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות קלות. בסיום המסחר רשם מדד S&P 500 עלייה של 0.1% ל-1,299 נקודות. מדד דאו ג'ונס נותר כמעט ללא שינוי ב-11,396 נקודות ואילו מדד נאסד"ק התחזק ב-0.3% ל-2,173 נקודות. את העליות הובילו מניות השבבים ורשתות השיווק. בשוק הסולידי עלתה התשואה על האג"ח ל-10 שנים ב-0.028% ל-4.8%. היום נראה כי המגמה עשויה להתהפך - כך מורים החוזים, שמצביעים על ירידות של עד 0.2% בפתיחת המסחר.

בקרב הישראליות, דיווחה חברת קומברס על תוצאות מקדמיות לרבעון השני של 2006, בדרך להשלמת שכתוב הדו"חות בגין פרשיית האופציות. הכנסות קומברס הסתכמו ברבעון הכספים השני ב-394.1 מיליון דולר, צמיחה של 37.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בהשוואה לרבעון הקודם, מדובר על גידול של 5.5% בשורה העליונה. גם צבר ההזמנות של קומברס המשיך לתפוח ברבעון השני והסתכם בסוף יולי ב-750.5 מיליון דולר, גידול של 1.2% לעומת היקף עם צבר ההזמנות שהיה בידי החברה בסוף אפריל.

החברה הבת של קומברס, ורינט (שמוחזקת בשיעור 57%), דיווחה אמש לאחר סיום המסחר כי הכנסותיה ברבעון השני של 2006 זינקו ב-23.5% לשיא של 92.3 מיליון דולר, לעומת 74.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בהשוואה לרבעון הראשון של 2006 גדלו הכנסות החברה ב-5.2%.

עם זאת, מלבד נתוני ההכנסות לא חשפה ורינט מידע נוסף בנוגע לביצועיה בחודשים מאי-יולי. ורינט, המתחרה בנייס בשוק מערכות ההקלטה הדיגיטליות לקול ווידיאו, מנועה מלפרסם את תוצאותיה הכספיות המלאות, על רקע פרשת האופציות של קומברס טכנולוג'י והצורך של החברה האם לערוך מחדש את דו"חותיה הכספיים בשל כך. בהודעה לתקשורת ציינה ורינט כי תערוך שיחת ועידה לדיון בתוצאות הרבעון השני, לאחר הגשת הדו"חות הכספיים המורחבים ל-2005 ולרבעון הראשון של 2006.

ורינט, יחד עם החברה האחות שלה, אולטיקום, והחברה האם קומברס, אמורות להגיש את הדו"חות הכספיים המורחבים שלה עד ה-25 בספטמבר, אחרת הן עשויות למצוא עצמן מחוץ לבורסת נאסד"ק. נאסד"ק עדיין לא הגיבה לבקשה לארכה.

ורינט עשויה ליהנות היום גם מהתעוררות חששות בטחוניים שוב, וזאת לאחר ששגרירות ארה"ב בדמשק הותקפה. התקפות מסוג זה נוטות להריץ את מניית מגל, אולם בפעם האחרונה שהנושא הבטחוני טיפס לכותרות, כאשר איומי הפלת מטוסים בבריטניה נתגלו, נהנו ורינט ומתחרתה נייס מהעניין הגובר.

מחיר הנפט היום יציב - 65.7 דולר לחבית - לאחר ירידות חדות בחודש האחרון. ירידות השערים במניות הנפט לא פסחו גם על שתי הנציגות הישראליות במגזר, המפעילות כל אחת בתי זיקוק לנפט ותחנות דלק ברחבי ארה"ב. אלון USA, שאיבדה בשבוע שעבר 12% מערכה, המשיכה במסעה דרומה וירדה ב-9.2% נוספים ל-27.6 דולר. דלק US ירדה עוד 9% ל-16.4 דולר, בהמשך לירידה שבועית של כ-14%.

דלק US ואלון USA ינסו להתאושש מרצף של ירידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully