וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומברס: צמיחה של 38% בהכנסות ברבעון השני

עומרי כהן

12.9.2006 / 15:47

החברה פרסמה דו"ח חלקי ממנו עולה כי צבר ההזמנות גדל ב-1.2% בין מאי ליולי והסתכם ב-750.5 מיליון דולר

משקיעי חברת קומברס טכנולוג'י עדיין ממתינים לפרסום תוצאותיה הכספיות המלאות של החברה ל-2005 ולרבעון הראשון של 2006, אולם אלו מתעכבות על רקע פרשת חלוקת האופציות בחברה והצורך לערוך מחדש דו"חות כספיים ישנים יותר. בינתיים, פירסמה היום החברה תוצאות חלקיות לרבעון השני של 2006, אשר מעידות על המשך השיפור בביצועיה של קומברס טכנולוג'י.

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון הכספים השני ב-394.1 מיליון דולר, צמיחה של 37.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בהשוואה לרבעון הקודם, מדובר על גידול של 5.5% בשורה העליונה. גם צבר ההזמנות של קומברס המשיך לתפוח ברבעון השני והסתכם בסוף יולי ב-750.5 מיליון דולר, גידול של 1.2% לעומת היקף עם צבר ההזמנות שהיה בידי החברה בסוף אפריל.

רז אלון, אשר תפס את מקומו של קובי אלכסנדר בתפקיד מנכ"ל קומברס טכנולוג'י לאחר התפוצצות פרשיית האופציות, ציין בהודעה לתקשורת כי בכל אחת משלוש החברות הבנות - קומברס, ורינט ואולטיקום - נמשכה הצמיחה ברבעון השני. קומברס, המספקת שירותי ערך מוסף למפעילות הטלקום ומובילה את שוק התאים הקוליים בעולם, המשיכה לדברי אלון לבסס את מעמדה ולמנף את פעילותה בתחומים נוספים כגון תחום ההודעות, הבילינג (חיוב) והטיפול בלקוחות.

אלון הוסיף, כי קומברס ממשיכה לחפש דרכים להרחיב את סל המוצרים שלה בעזרת רכישות חדשות. לאחרונה, השלימה קומברס את רכישת Netonomy תמורת 19 מיליון דולר במזומן. נטונומי מתמחה בפתרונות שירות עצמי ללקוחות, ניתוח חשבונות, ופתרונות לנקודות מכירה (POS).

הכנסות שיא לורינט


אמש חשפה גם ורינט, החברה הבת של קומברס טכנולוג'י (57%), תוצאות חלקיות לרבעון השני אשר הצביעו על הכנסות שיא של 92.3 מיליון דולר. הכנסות אלו מהוות גידול של 5.2% לעומת הרבעון הקודם וצמיחה של 23.5% בהשוואה לרבעון השני אשתקד. ורינט מתחרה בנייס בשוק מערכות ההקלטה הדיגיטליות לקול ווידיאו.

מאז התפוצצות פרשת האופציות בקומברס במארס האחרון, מבצעת החברה עריכה מחדש של דו"חותיה הכספיים ואינה מפרסמת בשל כך תוצאות כספיות מלאות. על פי החשד, שינתה קומברס בעבר את תאריכי הקצאת האופציות אצלה, כך שנרשמו כאילו הוקצו בימי שפל במניה. בעקבות חשיפת הפרשה, נדרשת החברה לתקן כעת לאחור את רישום הקצאת האופציות באופן אשר יחייב את החברה להוסיף לדו"חות מהעבר הוצאות גבוהות בגינן. זאת, מאחר שלאחר התיקון יירשמו האופציות כאילו הוקצו במחיר הנמוך ממחיר המניה בנאסד"ק ולא במחיר השוק (בתוך הכסף במקום בכסף).

קומברס כבר הודיעה, כי לתיקונים צפויה להיות השפעה מהותית על רווחי החברה בשנים האחרונות. התמחור החדש של ההוצאה בגין אופציות בחברה בעבר צפוי להגדיל את ההפסדים בשנים בהן קומברס הפסידה, ולהקטין את הרווחים בשנים בהן היא הרוויחה.

לאחרונה, הגישו קומברס טכנולוג'י ושתי החברות הבנות שלה, ורינט ואולטיקום, בקשה לקבלת ארכה נוספת בהגשת הדו"חות המורחבים. שלוש החברות אמורות להגיש את הדו"חות עד ה-25 בספטמבר, אחרת הן עשויות למצוא עצמן מחוץ לבורסת נאסד"ק. נאסד"ק עדיין לא הגיבה לבקשה. היום הוסיפה קומברס, כי גם דו"חות הרבעון השני לא יוגשו במועד לנאסד"ק. עם זאת, אין בכוונת החברה להגיש בקשה לדחייה של בת 5 ימים מאחר שגם דחייה כזאת לא תספיק לה להגיש את הדו"חות במועד.

קופת המזומנים הדשנה של קומברס טכנולוג'י הכילה בסוף יולי כ-1.9 מיליארד דולר. לחברה אג"ח להמרה שהנפיקה בעבר בהיקף של כ-420 מיליון דולר. מניית קומברס נסחרה אמש במחיר של 20.5 דולר, המשקף לחברה שווי של 4.2 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully