וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: 200 אלף מנויים משתמשים ב-GPS בסלולר

ערן גבאי

13.9.2006 / 10:11

בחברות הסלולר נערכים להכפלת כמות המשתמשים ב-2007. למירס יש 90 אלף מנויי GPS, לפלאפון 80 אלף ולסלקום עשרת אלפים מנויים

בישראל כיום כ-200 אלף מנויים שעושים שימוש במערכות ה-GPS. באשר למנויים שעושים בהם שימוש קבוע, המספר נמוך משמעותית ונאמד בכ-30% מהם בלבד.

עם זאת, גם בחברות הסלולר מבחינים בשינוי ונערכים לפריצה הגדולה שצפויה בדרישה לשירותי הניווט במהלך 2007. מירס, חלוצת מערכות הניווט העירוני, השקיעה כסף רב בחודשים האחרונים בקידום ופרסום הניווט הקולי. למירס כיום כ-90 אלף מנויי GPS, שנהנים משירותי התמצאות מלאים, קבלת מידע על המרחק מהיעד, על אתרי בילוי, ואפילו דירוגים של האתרים על פי ביקורת הגולשים. לאחרונה החלה מירס לספק גם לנהג החרדי שירותי ניווט ב-GPS, והפכה בכך את ה-GPS גם לשירות הערך המוסף הסלולרי הראשון למגזר החרדי.

פלאפון האמינה אף היא בשירות וכבר כיום משרתת יותר מ-80 אלף מנויי GPS ועד סוף השנה תחצה את רף 100 אלף המנויים. סלקום השיקה את השירות באיחור, במארס השנה, ומשרתת כ-10 אלף מנויים, ופרטנר מאפשרת את השירות לכל מנוי שמבקש ומשרתת כמה אלפי מנויים. עם זאת, בכל החברות נשמעת הערכה כי מספר משתמשי השירות עשוי לגדול משמעותית במהלך 2007, ולהכפיל את מספר המנויים לפחות. המכשירים המשווקים כיום תומכים עקרונית בשירותי ה-GPS (מסך ויכולות עיבוד) ועל כן בתמחור נכון של השירות הוא עשוי לפרוץ קדימה, מאמינים בחברות הסלולר.

השימוש במכשיר הסלולר ככלי שמסייע בהתמצאות ובזיהוי יעדים נחשב כבר מזמן כאחד השירותים החשובים שיודע מכשיר הטלפון האישי להציע. למעשה, כבר לפני כארבע שנים דיברו על המהפכה הגדולה בשוק הסלולר שתגיע על כנפי השירותים הסלולריים מבוססי המיקום. אלה נחשבו כשירות הערך המוסף הראשון והחשוב ביותר. אלא שבאותם ימים צרכן הסלולר לא ממש הבין מה רוצים ממנו, ולמה הוא צריך לדעת היכן ממוקמת הפיצריה הקרובה דווקא באמצעות הסלולר.

כיום, הניווט הקולי, ובעיקר הניווט בעברית בחו"ל הם השירותים שאמורים להלהיב את מנויי הסלולר הישראלי בשנה הקרובה ולהביא אותו לאמץ את השימוש במערכות ה-GPS.

לאחרונה דיווחנו כי בקרוב יותקנו מכשירי טלפון קבועים לרכב של מוטורולה בכ-55% מהמכוניות החדשות בישראל בשלב קניית הרכב. כיום נאמד שיעור חדירת מכשירי הטלפון הקבועים לרכב בישראל, הכוללים מערכות ניווט, בכ-7%-6%, וההערכה היא שהשוק יגיע להיקף מכירות של כ-30 אלף טלפונים בשנה. מפעילות הסלולר מקוות כמובן שהרחבת התקנת מכשירי טלפון קבועים בכלי הרכב תביא גם להגדלה ממוצעת בזמן האוויר שצורכים המנויים.

ובאשר לשירותי הסלולר מבוססי מיקום, אומרים בחברות הסלולר, "זה יצריך הרבה יותר זמן בחינוך השוק, וכרגע הצורך הוא בניווט ואנחנו מתכוונים לבסס קודם כל את פלטפורמת ה-GPS".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully