וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: טאואר מזנקת ב-5% בשל חוזה חדש

עומרי כהן

13.9.2006 / 23:04

היום יתפרסם דו"ח על מלאי הנפט, שנסחר ביציבות סביב 64 דולר. חוזה חדש גם לסרגון

המסחר בול סטריט נפתח ביציבות: מדד נאסד"ק יורד בשיעור זעום בעוד מדד דאו ג'ונס משיל 0.1%. טאואר מזנקת ב-4.6% לאחר שדיווחה על חוזה חדש שנחתם מול Ikanos Communications ואמור לתרום לה הכנסות של מילוני דולרים בודדים בשנה.

סקירת טרום מסחר

לראשונה מזה שישה חודשים, ירד אמש מחיר הנפט הגולמי אל מתחת לרמה של 64 דולר לחבית בעקבות נפילה של כ-3%, שהשלימה צניחה של כ-18% מאז הטיפוס לרמות השיא ביולי. חדשות אלו, בצירוף רווחיות חדה מהצפוי של בנק ההשקעות גולדמן סאקס, משכו את בורסות וול סטריט לעליות שערים חדות. מדד נאסד"ק התחזק ב-2% ל-2,215 נקודות, מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.9% ל-11,498 נקודות.

החדשות הטובות עזרו להעלים חדשות קצת פחות נעימות: הגירעון במאזן המסחרי של ארה"ב התרחב ביולי לשיא של 68 מיליארד דולר, הרבה מעבר לתחזיות האנליסטים, אשר ציפו לגירעון של 65.5 מיליארד דולר.

קשה לראות את הראלי של אתמול, שהשלים שלושה ימים רצופים של עליות, חוזר על עצמו גם היום. החוזים מראים על פתיחה יציבה, ובמקביל מתאושש הנפט בכ-0.5% ל-64.1 דולר לחבית, לפני פרסום דו"ח מלאי הנפט. התאוששות זאת שעשויה אולי לעזור לחברות הנפט החבוטות מהחודש האחרון, ובכללן אלון USA ודלק US. שתי האחרונות התייצבו אמש לאחר נפילה של כ-25% בתקופה האחרונה.

בקרב המניות הישראליות, טאואר סמיקונדקטור הודיעה היום, כי חברת Ikanos Communications, המפתחת ומספקת פתרונות פס רחב מסוג Fiber Fast, בחרה בטאואר לייצר את המעבד החדיש שלה לרשתות תקשורת DSL, ה-Vx160. מוצר זה ייוצר בטכנולוגית 0.16 מיקרון במפעל פאב 2 האגדי של טאואר, שבנייתו הכניסה את החברה לחובות של יותר מחצי מיליארד דולר. היקף החוזה הוערך במיליוני דולרים בודדים.

סרגון נטוורקס, ספקית פתרונות תקשורת בקצבים גבוהים לרשתות אלחוטיות, דיווחה על חוזה בהיקף של 1.8 מיליון דולר עם חברת קייבסטאר (Kievstar GSM), ספקית התקשורת הסלולרית הגדולה ביותר באוקראינה. החברה האוקראינית פורשת את פיתרון ה-FibeAir 1500HP של סרגון מאז השקת המוצר בסוף 2005, התומך בקצבים גבוהים של הרשת הסלולרית. מסרגון נמסר, כי במחצית הראשונה של 2006 היא הכירה בכ-1 מליון דולר והיא צפויה להכיר ביתרת סכום הפרויקט (800 אלף דולר) במחצית השנייה של השנה.

קומברס והחברה הבת ורינט עשויות להמשיך ולרכז עניין לאחר שפירסמו טרם המסחר אמש תוצאות חלקיות לרבעון השני, ובהן שיפור ניכר בהכנסות. קומברס זינקה אתמול בכ-8% בעוד ורינט טיפסה כ-2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully