וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המומנטום החיובי במניות השבבים נמשך בעקבות תחזית מעודדת של מנכ"ל אינטל

דפנה מאור

2.8.2001 / 16:47

PMC סיירה מזנקת ב-9%; מספר דורשי העבודה החדשים נפל בשבוע שעבר לרמה הנמוכה מזה 5 חודשים

מניות השבבים בוול סטריט המשיכו במרוץ העליות שלהם עם פתיחת המסחר היום. מדד המוליכים למחצה עולה ב-1% לאחר שמנכ"ל אינטל, קרייג בארט, שיגר מלות עידוד למגזר הטכנולוגיה. לדבריו, תעשיית המחשבים צפויה להתאושש ברבעון השלישי והרביעי, לאחר שעברה את השפל שלה. מניית אינטל עולה ב-3%.

בחזית המאקרו-כלכלית: נתוני דורשי העבודה החדשים בשבוע שעבר הראו שפל של 5 חודשים, בהמשך למגמת ירידה שניכרה בשבועות קודמים. הנתונים מתפרשים כסימן להתייצבות בשוק העבודה בארה"ב. מספר דורשי העבודה החדשים נפל בשבוע שהסתיים ב-28 ביולי ל-346 אלף, והיה נמוך מתחזיות האנליסטים, שצפו 385 אלף תביעות אבטלה.

במסיבת עיתונאים במלזיה אמר בארט כי עונת החזרה ללימודים בצירוף החגים, בנוסף לדפוסי שפל היסטוריים, עשויות להשיב את הצמיחה ליצרניות השבבים למחשבים. דבריו מצטרפים לתחזית של מריל לינץ' מאתמול, לפיה מגזר השבבים צפוי להתאושש בקרוב. עם זאת, מריל לינץ' סייגה את התחזית האופטימית באומרה כי תעשיית ה-PC איננה צפויה לשוב לצמיחה שהפגינה בעבר.

בעקבות אינטל עולה AMD (סימול AMD) ב-3%; רמבוס (סימול RMBS) עולה ב-2.6%; טקסס אינסטרומנטס (סימול TXN) עולה ב-3.5%.

יצרנית המחשבים קומפאק עולה ב-2.7%. היום הודיעה החברה כי השקעות הון הסיכון שלה השנה לא יגיעו לרמה של השנה שעברה, שהיתה 500 מיליון דולר. קומפאק אמרה כי היא פירקה את צוות הפיתוח התאגידי שלה, והעבירה את האחריות על השקעות הון סיכון לחטיבות העסקיות הנפרדות שלה, כחלק משינוי אסטרטגי נרחב.

לוסנט עולה ב-5.7% לאחר שהשלימה אמש הנפקת אג"ח להמרה בשווי 1.75 מיליארד דולר. סיסקו עולה ב-1.7%.

קומפיוטר סיינסס (סימול CSC), חברת שירותי המחשוב השלישית בגודלה בעולם, עולה ב-5.8% לאחר שהודיעה אתמול כי הכנסותיה ברבעון השני עלו ב-10%, בעוד שרווחיה נפלו ב-50%, בהתאם לתחזיות המוקטנות.

מניית יצרנית השבבים PMC סיירה (סימול PMCS) מזנקת ב-9% לאחר שנודע כי המניה תחליף את קווייקר אוטס במדד S&P 500. הסיבה לעלייה היא שהמשקיעים מצפים שקרנות העוקבות אחר מדד היחס החשוב ירכשו את מניות PMC סיירה כאשר השינוי יתבצע בפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully