וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FDA האמריקאי אישר לשימוש מצלמה נבלעת של חברת הסטארט אפ הישראלית גיוון אימג'ינג

הארץ

2.8.2001 / 18:40

מדובר בפיתוח של גלולה, המכילה מצלמה זעירה שנבלעת ומתעדת את הנעשה במעי הדק, ונועדה בעיקר לאבחון של סרטן, פוליפים במעיים או דימומים

מאת שירות "הארץ"

סוכנות המזון והתרופות של ארה"ב, ה-FDA, אישרה לשימוש פיתוח ישראלי. מדובר בגלולה המכילה מצלמה זעירה, שנבלעת על ידי החולה ומצלמת את חלקה הפנימי של מערכת העיכול. האישור לשימוש במצלמה התקבל לאחר שהוכח כי השיטה מסייעת לרופאים לקבוע היכן בדיוק התעוררו בעיות.

גלולת המצלמה החד-פעמית פותחה על ידי חברה ישראלית, "גיוון אימג'ינג", מיקנעם, ונועדה בעיקר לאבחון של סרטן, פוליפים במעיים או דימומים. יעדה המוצהר הוא סריקת המעי הדק, שהטכניקות הקיימות אינן מצליחות לתעד את הנעשה בו.

אורך הגלולה 2.6 ס"מ וקוטרה סנטימטר אחד. היא מצוידת במצלמת וידאו צבעונית זעירה, פלאש, סוללות, משדר זעיר ואנטנה. אורך חייה של הגלולה - עד שמונה שעות, אז גם נגמרות הסוללות המשמשות את המצלמה.

החולה בולע את המצלמה, הנראית כקפסולה, והיא עוברת דרך הקיבה למעי הדק ולמעי הגס, ומופרשת לבסוף מהגוף. בדרכה משדרת המצלמה שתי תמונות בשניה בעזרת גלי רדיו, למכשיר הקלטה המוצמד לבטנו של החולה. את הסרט מעבדים באמצעות תוכנת rapid שפותחה אף היא ב"גיוון אימג'ינג", ומקרינים על מסך מחשב, לצד רישום ממוחשב המתעד את מיקומה המדויק במעי של כל תמונה. בכל שלב ניתן להקפיא את התמונה ולהגדיל אותה על אותו מסך. הסרט הערוך או קטעים ממנו מועברים בדואר אלקטרוני לרופא.

השיטה הרגילה לגילוי שינויים או פגמים במעיים היא בעזרת מכשור אנדוסקופיה, המוחדר על ידי רופא דרך הפה למעי הדק. המצלמה תהווה השלמה, אך לא תחליף, לאנדוסקופיה, לצילומי הרנטגן ולכל כלי דיאגנוסטי קיים אחר. מחקרים וניסויים שביצעה ה-FDA באנשים ובבעלי חיים, הוכיחו כי המצלמה חשפה פגמים ושינויים במעי הדק, וכי לא היו לטיפול תופעות לוואי כלשהן. עם זאת, המצלמה לא מסוגלת לצלם את המעי הגס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully