וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות קלות בוול סטריט

אסף רותם

14.9.2006 / 23:21

נייס נופלת ב-4% על רקע הידיעות על רכישת וויטנס בכ-750 מיליון דולר. מחירה של חבית נפט עולה ב-34 סנט ל-64.31 ד'

לאחר ארבעה ימים רצופים של עליות, נפתח המסחר בוול סטריט בירידות שערים של כ-0.2% במדדי הנאסד"ק והדאו ג'ונס. נייס נופלת בפתיחה ב-3.9%, לאור הידיעות כי תרכוש את מתחרתה וויטנס בכ-750 מיליון דולר. וויטנס לעומתה נהנית מזינוק של 13%, שכן השווי האחרון שלה היה 580 מיליון דולר, כך שההצעה שמיוחסת לנייס גבוהה ב-29% ממחיר השוק אמש.

סקירת טרום מסחר

בוול סטריט מצביעים החוזים העתידיים על ירידות קלות של 0.1% במדדי המניות המובילים, לאחר ארבעה ימים רצופים חיוביים, בהם עלה מדד S&P 500 ב-1.9% לרמתו הגבוהה ביותר, טרם תחילת גל הנפילות במאי. גם מדד נאסד"ק נמצא בשיא של ארבעה חודשים, לאחר שהשלים אמש טיפוס של 3.4% בארבעה ימים.

על המסחר היום עשוי להשפיע פרסום נתוני המכירות הקמעוניות בארה"ב. על פי סקר המתפרסם באתר בארונ'ס, צופים כלכלנים בממוצע ירידה של 0.2% במכירות הקמעוניות בחודש שעבר, לאחר קפיצה של 1.4% שנרשמה ביולי. עם זאת, בניטרול השפעתן של מכירות הרכב, צפויה דווקא עלייה של 0.3% במכירות אוגוסט.

במקביל יפורסמו היום גם מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה, שהוגשו בשבוע שעבר בארה"ב, וכן היקף המלאים העסקיים. עם זאת, לנתונים אלו השפעה נמוכה יותר בדרך כלל על המסחר בבורסות וול סטריט. מחר יפורסמו ארבעה נתונים מקרו כלכליים חשובים יותר, ובראשם מדד המחירים לצרכן, אשר צפוי להצביע על עלייה של 0.3% באוגוסט.

בשוק האנרגיה, אשר השפיע בימים האחרונים לחיוב על הבורסות, נרשמת לפי שעה יציבות יחסית. מחירה של חבית נפט עולה כעת ב-34 סנט ל-64.31 דולר. מחיר זה נמוך בכ-18% מרמות השיא שרשם הנפט הגולמי ביולי-אוגוסט - 78 דולר לחבית.

אצל הישראליות תיסחר נייס על רקע ידיעה שפורסמה בעיתון "ידיעות אחרונות" הבוקר, ולפיה צפויה נייס להגיש הצעת רכש למתחרתה וויטנס (סימול: WITS), תמורת יותר מ-750 מיליון דולר בעסקת מניות ומזומן. הידיעה צוטטה על ידי סוכנויות הידיעות המרכזיות ופורסמה באתרי חדשות רבים בעולם. נייס בחרה שלא להגיב לידיעה והשאירה את המשקיעים עם הערכות בלבד בנוגע לקיומה.

וויטנס ו-ורינט הישראלית הן שתי מתחרותיה הגדולות של נייס בתחום מערכות ההקלטה והניתוח של שיחות טלפון, צ'טים באינטרנט ודואר אלקטרוני, הנמכרות למוקדי שירות לקוחות של חברות ארגונים.

איתוראן חתמה על הסכם לרכישת השליטה (51%) באחת מספקיות הציוד שלה, חברת אי.אר.אם מערכות אלקטרוניקה מראשון לציון, תמורת 12 מיליון שקל במזומן. אי.אר.אם עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות אבטחה, איתור וניהול לרכב וכן פתרונות תקשורת מבוססי GSM לשוק הבינלאומי. החברה מפתחת מערכות אבטחה ואיתור מתקדמות עבור רכבים פרטיים ומסחריים.

כשנה לאחר כניסתה לשוק הטלקום הסיני באמצעות רכישת חברת לונגשיין המקומית, דיווחה אמדוקס על חוזה חדש עם מפעילת הסלולר, ג'ילין יוניקום מקבוצת צ'יינה יוניקום. במסגרת החוזה תאחד ותשדרג אמדוקס את תוכנות התמחור והחיוב (בילינג) של ג'ילין, במטרה לשפר את התמיכה ב-4 מיליון המנויים שהחברה משרתת. היקפו הכספי של החוזה לא נמסר לפרסום.

ב"ידיעות אחרונות" גם פורסם הבוקר, כי חברת פאואר דיזיין שכרה את ענק הפיננסים סיטיגרופ כדי שימצא לה קונה. בתגובה אמר ל-TheMarker מנכ"ל החברה, יגאל רותם, כי "אין לי שום תגובה על ההערכות שאנו מחפשים קונה לחברה. חיפוש בכתבות על פאואר דיזיין מהשנים האחרונות, יעלה שכבר נמכרנו לטקסס אינסטרומנטס ולהרבה חברות אחרות, על גבי העיתונים בלבד. אני לא מכחיש ולא מאשר, אך יש לראות את הדברים בפרופורציה המתאימה".

מחלקת המחקר של תאגיד הבנקאות השווייצי, UBS, החלה לסקר את פעילותה של חברת אורבוטק עם המלצת "קנה" למניה. ב-UBS גם צירפו מחיר יעד של 29 דולר - גבוה ב-23.4% מהמחיר הנוכחי בנאסד"ק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully