וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי ג'וזף כהן יוצאת שוב בהצהרה פרית: בכל הקשור לכלכלה ולתוצאות הכספיות של החברות "הגרוע ביותר כבר מאחורנו"

עפרה שלו

2.8.2001 / 21:45

הכוהנת הגדולה של וול סטריט הבטיחה כי התאוששות ברווחים תחול בשנה הבאה, והמליצה ללקוחות להצטייד במניות טכנולוגיה

אבי ג'וזף כהן, הכוהנת הגדולה של וול סטריט, אמרה היום ל-CBNC כי בכל הקשור לכלכלה ולתוצאות הכספיות של החברות, "הגרוע ביותר כבר מאחורנו." ראש ועדת מדיניות ההשקעות בגולדמן סאקס אמרה כי "השוק מתמחר חדשות גרועות ביותר, אך החברות גילו כנות רבה".

כהן הוסיפה כי השוק העצבני מספק הזדמנויות נהדרות, והבטיחה כי התאוששות ברווחים תחול בשנה הבאה. היא המליצה ללקוחות להצטייד במניות טכנולוגיה.

בשורות כגון אלו מפי האנליסטית הפרית היו אולי מפיחות תקווה רבה יותר לפני חודשים רבים, אך הנבואות האופטימיות שפיזרה לאחרונה מיאנו להתגשם.

למי שלא זוכר, זו אותה כהן ששמה הולך לפניה בזכות ההימורים המוצלחים וההמלצות המדויקות שלה לגבי שגשוג הנאסד"ק בשנים האחרונות. גם כשהדאו ג'ונס הגיע במהירות הבזק לרמות של 8,000, 9,000 ו-10,000 נקודות - היא הודיעה שהעליות יימשכו, בניגוד לקונצנזוס שרווח בשוק, והצדק אכן היה עימה.

בספטמבר 2000 חיממה כהן שוב את הקנה, ויצאה בהכרזה לא פורמלית כי מניות הטכנולוגיה, אחרי התקופה הקשה שעברו, עשויות להתרומם חזרה בחודשים הקרובים. אך הירידות רק החריפו.

באוקטובר 2000 כבר עשתה זאת כהן בצורה רשמית, ובראיון לרשת הטלויזיה CNBC היא הציגה תחזית פרטנית ואופטימית למדי. השורה התחתונה של כהן היתה: "רוצו וקנו מניות, כי כבר בטווח הקרוב תרוויחו מהן".

במארס 2001 העלתה כהן את נתח המניות בתיק ההשקעות לרמה של 70% מרמה קודמת של 65%. האנליסטית הבטיחה עתיד ורוד לשוק ההון האמריקאי. "מעולם לא היתה הכלכלה האמריקאית חזקה ויציבה יותר", אמרה, מעולם לא חזה העולם בכלכלה חזקה ויציבה כמו הכלכלה האמריקאית הנוכחית".

כהן טענה אז שהחולשה הנוכחית מהווה חלק ממחזוריות של ירידות ועליות, היא הוסיפה שנתוני מכפילי הרווח התמתנו והבעיות העתידיות כבר תומחרו. היא המליצה שמניות הטכנולוגיה יהוו 27% מתיק ההשקעות ומניות טלקום יהוו 7% נוספים.

שבוע לאחר מכן אמרה כהן שמדד ה-S&P 500 מוערך נמוך מערכו האמיתי, והמליצה על הקצאת יתר למניות הטלקום והטכנולוגיה בתיק ההשקעות. כהן טענה כי מדד ה-500 S&P, אשר נע אז סביב 1,100 נקודות, יגיע לרמה של 1,650 נקודות עד סוף השנה. מדד הדאו ג'ונס, אשר נע אז סביב 10,000 נקודות, יגיע לרמה של 13,000 עד סוף השנה.

השבוע העריך האנליסט טום גאלווין, מקרדיט סוויס פירסט בוסטון, כי מדד ה-500 S&P יגיע בסוף השנה הנוכחית ל-1,450 נקודות - תשואה של 20.2%. המדד, לפי תחזיותיו, יגיע ל-1,500 נקודות בסוף שנת 2002, בניגוד לתחזיות קודמות שצפו שהמדד יגיע ל-1,550 נקודות.

מדד הדאו ג'ונס עומד היום על 10,530 נקודות. מדד הנאסד"ק, לאחר שכבר חצה את גבול ה-2,000 נקודות, נע היום סביב 2,060 נקודות. ההתאוששות במניות הטכנולוגיה, אותה חזתה כהן במארס, עוד לא נראית לעין באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully