וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומפאק הדביקה ברבעון השני את יריבתה דל במכירות שרתים בארה"ב

עפרה שלו

2.8.2001 / 22:20

לשתי יצרניות החומרה נתח שוק של 29%; במכירות השרתים הכלל עולמיות עקפה קומפאק את דל

יצרנית החומרה קומפאק (סימול CPQ) הדביקה ברבעון השני את יריבתה המושבעת דל (סימול DELL) במכירות שרתים בארה"ב, ועתה מחזיקה כל אחת מהן בנתח שוק של 29%, כך עולה ממחקר ראשוני של חברת דאטהקווסט.

דל מכרה 99 אלף שרתים, וקומפאק מכרה 98,968 שרתים בארה"ב. ברבעון הראשון הובילה דל עם נתח שוק של 29%, בעוד שלקומפאק היה נתח שוק של 26% בלבד. קומפאק אמרה כי תתחרה בדל במכירות השרתים, אך לא במכירות המחשבים האישיים אשר רווחיותן נמוכה יותר.

במכירות הבינלאומיות מובילה קומפאק, עם מכירות של 259,770 שרתים, המהוות נתח שוק של 27%. לדל נתח שוק של 18% במכירות שרתים כלל עולמיות, ול-IBM (סימול IBM) נתח שוק של 17%. במקום הרביעי והחמישי נמצאות HP (סימול HWP) וסאן (סימול SUNW) בהתאמה.

קומפאק רשמה רווח של 67 מיליון דולר או 4 סנט למניה ברבעון השני, לעומת 387 מיליון דולר או 22 סנט למניה ברבעון המקביל, נפילה של 81%. הכנסות החברה הסתכמו ב-8.45 מיליארד דולר, לעומת 10.13 מיליארד דולר בתקופה המקבילה.

עם פרסום הדו"ח, לפני שבוע, פירסמה החברה אזהרת הכנסות לרבעון הנוכחי. החברה צופה כי הכנסותיה ברבעון השלישי של השנה יהיו בטווח של 8-8.4 מיליארד דולר, לעומת תחזית קודמת להכנסות של 9.3 מיליארד דולר.

מייקל קאפלאס, יו"ר ומנכ"ל קומפאק, הדגיש את מעבר החברה להתמקדות בשירותי ייעוץ, לנוכח הירידה בביקוש למחשבים. עסקי הייעוץ של החברה, קומפאק גלובל סרוויסס, צמחו ברבעון ב-7% והם מהווים 23% מהכנסות החברה. ברבעון הקודם היוו שירותי הייעוץ 21% מהכנסות החברה, הפועלת להרחיב את חלקם ל-30%.

ההכנסות ממכירת מחשבים עסקיים, כגון שרתים וציוד אחסון, ירדו ב-21% על רקע מלחמת המחירים עם המתחרות ועודפי מלאי. מכירות המחשבים העסקיים היוו 32% מההכנסות ברבעון השני. מכירות המחשבים המסחריים, כגון PC, מחשבים נישאים ומחשבי כף יד, ירדו ב-22% בשל סיבות דומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully