וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים מבקש להגביל בעלויות צולבות בתקשורת בחוק הרשות השנייה

הארץ

31.7.2001 / 8:35

הכוונה להגביל את שליטת בעלי העיתונים בערוצים

מאת הדר חורש

תיקון 13 לחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו עשוי לפתוח מחדש את הדיון בסוגיית הבעלויות הצולבות בתקשורת - כך אמרה אתמול המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דוידה לחמן-מסר; עמדת משרד המשפטים, המבקש למנוע ריכוזיות בשליטה על אמצעי התקשורת, נדחתה ברובה בדיונים על תיקון 25 לחוק הבזק שהתקבל בשבוע שעבר בכנסת.

במסגרת התיקון לחוק הרשות, יהיה צורך לתאם בין הנוסחים של החוקים האמורים, בעניין בעלויות צולבות באמצעי תקשורת. בהתאמות אלה צפוי משרד המשפטים לנסות להכניס לחוק הרשות נוסח שיגביל את שליטת בעלי העיתונים בערוצים. כיום רשאים בעלי עיתונים להחזיק עד 24% ממניות זכיינית בערוץ טלוויזיה, ועד 33% ממניות חברת טלוויזיה בכבלים.

מטרת תיקון 13 לאפשר איחוד בין זכייני ערוצים 2 ו-3 ובכך לייעל את הפעלתם. לפי התיקון, במכרז הבא להפעלת ערוץ 2, המופעל כיום על ידי שלושה זכיינים, יזכה זכיין יחיד. הזיכיונות להפעלת ערוץ 2 יפוגו ב-2003, אז יפורסם המכרז החדש. עם זאת שר התקשורת, ראובן ריבלין, אמר אתמול כי משרדו בודק אפשרות להאריך את הזיכיונות הקיימים בשנה או שנתיים, כדי לאפשר לזכיינים להתמזג.

תזכיר התיקון לחוק הופץ בשבוע שעבר על ידי משרד התקשורת למשרדי הממשלה ולרשויות וארגונים רלוונטיים להליכי החקיקה וההתייעצויות. התיקון שיגובש ידרוש אישור הממשלה והכנסת.

על פי ההצעה, יגדל חלקה של הרשות השנייה במניות חברת החדשות של ערוץ 2 מ-40% ל-50%, במטרה להפחית את השפעת הזכיין בניהול חברת החדשות ותכניה. כל עוד ערוצים 2 ו-3 אינם מופעלים על ידי זכיין יחיד, יידרש רוב של 66% למינוי מנכ"ל לחברת החדשות או לפיטורו. כאשר יופעל כל ערוץ על ידי זכיין יחיד, ימונה מנכ"ל או יפוטר ברוב רגיל, ובו לפחות שני נציגים מהרשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully