וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת ישראל תרכוש שטחי פרסום ב-10 מ' ש' ב-2007

איילה צורף

17.9.2006 / 14:40

על פי כללי המכרז, משרד פרסום לא יוכל לספק לרכבת ישראל גם שירותי רכישת מדיה וגם שירותי פרסום

רכבת ישראל תשקיע בשנה הקרובה 10 מיליון שקל ברכישת שטחי פרסום בעיתונות, זמן אוויר לפרסום בטלוויזיה, ברדיו וכדומה. כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker, החליטה רכבת ישראל לפצל את פעילות הפרסום שלה לשני מכרזים, במסגרתם, בראשון היא תבחר חברת רכש מדיה ובמכרז השני, שיפרסם בעוד כחודש, היא תבחר משרד פרסום. משרד הפרסום שייבחר, יעבוד עבור תשלום חודשי קבוע, ולא יעסוק ברכישת שטחי הפרסום עבור הרכבת, ויספק שירותי קריאייטיב ואסטרטגיה בלבד. המשמעות היא, שגם חברות רכש מדיה עצמאיות - כאלה שאינן קשורות בקשרי בעלות למשרד פרסום - יכולות להתמודד במכרז. משמעות נוספת היא שייתכן כי תקציב רכש המדיה יטופל בקבוצת פרסום אחת, ואילו תקציב הפרסום עצמו יטופל בקבוצת פרסום אחרת.

על פי כללי המכרז, משרד פרסום לא יוכל (לא באופן ישיר ולא באמצעות חברות מקושרות) לספק לרכבת ישראל גם שירותי רכישת מדיה וגם שירותי פרסום.

כפי שפורסם עוד, אחד התנאים של המכרז הוא, שרכבת ישראל לא תשלם עמלת רכש מדיה הגבוהה מ-15%. כמובן שתנאי זה אינו מונע מחברות המדיה לקבל "השלמת עמלות" מהמדיה, קרי מהעיתונים או מהטלוויזיה, בעבור היקף המדיה שמשרד הפרסום ירכוש עבור רכבת ישראל.

בשש השנים האחרונות, טיפל משרד הפרסום אדלר-חומסקי & ורשבסקי בתקציב הפרסום של רכבת ישראל, וגם עסק ברכש מדיה עבורה. כעת יבוא ההסכם בין משרד הפרסום והרכבת לידי סיום, לאחר שהוארך פעמיים בשנים האחרונות. על פי החוק, רכבת ישראל לא יכולה להאריך את החוזה עם אדלר-חומסקי בפעם השלישית, ולכן היא יוצאת למכרז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully