וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: כלל ביטוח זינקה ב-2.8%

טל לוי

18.9.2006 / 17:25

המעו"ף עלה ב-0.3%. מניית בנק הפועלים איבדה 0.6%. מניית אי.די.בי פיתוח ירדה ב-0.6%

עליות שערים נרשמו היום בבורסת בתל אביב: מדד המעו"ף הוסיף 0.3% וננעל ברמה של 815.85 נקודות ומדד ת"א 100 הוסיף 0.2% וננעל ב-829.96 נקודות. בשוק האג"ח נרשמו עליות של עד 0.1% באפיק השקלי לצד ירידות דומות באפיק הצמוד. מחזורי המסחר שבו לעלות והם הסתכמו ב-1.2 מיליארד שקלים.

בשבוע האחרון הוסיפה הבורסה כ-4%, אולם מדד המעו"ף מסכם תשואה שלילית של 0.9% מאז תחילת השנה. ת"א 100 דווקא מציג תשואה חיובית של מעט פחות מ-1%. נקודת אור מסוימת ניתן למצוא במחזורי המסחר שעלו מעט בימים האחרונים, לאחר מחזורים דלים במיוחד בשבועות האחרונים.

סימן נוסף לאופטימיות ניתן למצוא אולי בביקורו של המשקיע וורן באפט אשר נחת אתמול בערב לביקור בן 36 שעות בישראל. באפט ביקר היום את הרכש החדש - מפעל ישקר המתמחה בייצור להבי מתכת - שאת השליטה (80%) בו רכש תמורת 4 מיליארד דולר ממשפחת ורטהיימר. באפט ייפגש בביקורו עם ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ועם מנכ"ל משרד ראש הממשלה וישתתף בכנס שבו יקחו חלק 300 אנשי משק, ובכללם שרים.

באפט התייחס באופן חיובי לכלכלה הישראלית, כאשר אמר כי: "בטווח הקרוב אמנם יש בישראל בעיות בטחוניות יחודיות, אולם במבט לטווח ארוך הסיכון הביטחוני של ישראל ושל ארצות הברית הוא דומה".

את מרבית תשומת הלב ריכזו, כצפוי, מניית בנק הפועלים שאיבדה 0.6%, ומניית אי.די.בי. פיתוח. אתמול בערב נודע כי בעל השליטה בקבוצה, נוחי דנקנר מנהל מגעים שיובילו להצטרפותו לגרעין השליטה בבנק הפועלים לצד שרי אריסון, באמצעות חברת אי.די.בי פיתוח אשר חתמה בירידה של 0.6% לאחר שנסחרה בעליות במחצית הראשונה של היום. דנקנר צפוי לעשות זאת באמצעות רכישת מניות תעשיות מלח האוחזת ב-6% ממניות הפועלים, מהן 3% מניות שליטה. בנוסף, מנהל דנקנר מגעים לרכישת אחזקות הזרים בגרעין השליטה בבנק הפועלים (5.5%). שתי העסקות מותנות זו בזו ואם יושלמו יחזיק דנקנר 8.5% ממניות השליטה בבנק הפועלים. גרעין השליטה בבנק מונה 20% ושרי אריסון מחזיקה 11.5% ממנו. עלות העסקות מגיעה לכ-500 מיליון דולר. תעשיות מלח, שנסחרה בעליות במרבית היום, סיימה בירידה של 0.1% במחזור גבוה של 18 מיליון שקל - יותר מפי 10 לעומת המחזור הממוצע.

העסקה תותנה במכירת כלל ביטוח שבשליטת אי.די.בי, כיוון שהרגולטורים אינם מאפשרים למשקיע אחד להחזיק בחברת ביטוח ובבנק, האמורים להתחרות זה בזה על השירותים שיעניקו לציבור. בעבר, נתנו הרגולטורים לדנקנר אישור עקרוני להשתלט על בנק לאומי, בתנאי שימכור את כלל ביטוח. אולם השליטה בבנק נמכרה לבסוף לקרן סרברוס. מניסיון הרכישה של בנק לאומי, ברור שדנקנר מוכן להיפרד מאחזקותיו בביטוח עבור שליטה בבנק גדול. כלל ביטוח זינקה 2.8% וגררה אחריה גם את מגדל לעלייה של 3% וכן את הראל. שעלתה 2%.

העסקה לרכישת השליטה בבנק הפועלים גררה אחריה מגמה מעורבת במגזר הבנקאות כאשר לאומי עלה 0.1%, אולם דיסקונט איבד 0.7% ומניית המזרחי הוסיפה 1%.

אפריקה ישראל עלתה 0.8% והיא משלימה בכך זינוק נאה של 9% בשבוע. לאחר ההמלצה החמה מצדו של דויטשה בנק לפני שלושה חודשים, החלו ב-UBS לסקר לפני מספר ימים את המניה במחיר יעד של 305 שקל - גבוה בכ-30% ממחירה בשוק דאז. בסך הכל מציגה אפריקה תשואה נאה ביותר של 55% מאז תחילת השנה.

"חברת הביטוח כלל צפויה להימכר על מנת לאפשר לדנקנר לשלוט בבנק", העריך הבוקר פעיל בשוק המוסדי "סביר להניח כי מכירתה של כלל תתבצע במחיר גבוה ממחירה בשוק (בשל תשלומי פרמיית שליטה למשל) ועל כן היא צפויה לקבל שווי גבוה יותר - מה שישפיע לחיוב גם על שאר חברות הביטוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully