וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת יכפה על הכבלים והלוויין הסדרים חדשים למעבר לקוחות בין החברות

הארץ

3.8.2001 / 8:56

בעקבות החשש כי חברות הכבלים לא יעמדו בהבטחתן לבטל את ההסכם המקשה על גיוס המנויים לחברת הלוויין

מאת הדר חורש

משרד התקשורת מתכוון לאכוף על חברות הכבלים את ביטול הסכם הכבילה עם חברת יס וקביעת הסדרים חדשים שיאפשרו מעבר לקוחות בין חברות הכבלים וחברת הלוויין - כך נקבע בהחלטה שנתקבלה בישיבה שכינס שלשום מנכ"ל המשרד, אורי אולניק, שבה נכחו היועץ המשפטי של המשרד, יזהר טל, נציגת היועץ המשפטי לממשלה, ונציג הממונה על ההגבלים העסקיים.

בישיבה הביעו המשתתפים חשש כי חברות הכבלים לא יעמדו בהבטחתן לבטל את ההסכם המקשה על גיוס המנויים לחברת הלוויין, ולכן הוחלט לקבוע את נהלי פירוק ההסכם. התערבותו של משרד התקשורת לא התאפשרה עד להשלמת תיקון 25 לחוק הבזק בשבוע שעבר.

עם כניסת חברת הלוויין לשוק התקשורת לפני שנה מנעו ממנה חברות הכבלים לעשות שימוש בתשתית החיבורים שלהן. בעקבות התדיינות משפטית ובלחץ הממונה על ההגבלים העסקיים דאז, דוד תדמור, הושג הסכם שאיפשר שימוש בתשתית, תחת הגבלות.

חברת הלוויין התחייבה למסור לחברות הכבלים את פרטיו של כל מנוי שביקש לעבור, ולהעמיד לרשות חברות הכבלים חמישה ימים שבהם הן יכולות לשכנע את המנוי לבטל את כוונת ההתנתקות שלו.

כמחצית המנויים שביקשו לעבור ללוויין, חזרו בהם מהחלטתם. כתוצאה מכך הואט מאוד קצב החדירה של חברת הלוויין, ונמנעה תחרות פתוחה והוגנת. ההסכם אמור לפקוע בספטמבר השנה.

עם זאת חוששים בחברת הלוויין ובמשרד התקשורת כי עם פקיעת ההסכם שוב ימנעו חברות הכבלים חיבור מנויים על תשתית הכבלים. משרד התקשורת מבקש להבטיח גם את אפשרות הלקוחות לקבל שירות מקביל גם מהכבלים וגם מהלוויין, ולכן הוחלט כי שר התקשורת, ראובן ריבלין, יעשה שימוש בסעיף 5 לחוק התקשורת ויקבע את התנאים שאותם ידרשו הכבלים כדי לאפשר לחברת הלוויין להתחבר.

החוק החדש מאפשר למנויים לרכוש מחברות הכבלים את התשתית בביתם תמורת 120 שקל. הרכישה מאפשרת למנוי להתחבר לכל חברה שירצה.

חברות הכבלים מסרו בתגובה כי הן מוכנות לדון בכל הסדר שיהיה לטובת הלקוח ולטובת החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully