וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מאבד 0.2% ל-4.36 שקלים

טל לוי

18.9.2006 / 16:28

איתן אדמוני: היינו אמורים לראות ירידה בחוזקו שקל השקל לאחר המלחמה אך זה לא קורה

הדולר פותח את השבוע בירידה של 0.2% לרמה של 4.36 שקלים. היורו מאבד 0.35% לרמה של 5.53 שקלים. בעקבות האיום האיראני להפיל את הדולר, ציינו אתמול אנליסטים המשתתפים בוועידת קרן המטבע בסינגפור כי הדולר יירד בחודשים הקרובים ב-5%. בוועידה, שהחלה שלשום, אמר נגיד הבנק האיראני, איברהים שייבאני, כי בכוונת איראן למכור חלק מיתרות המטבע הדולריות ולהשקיע את רווחי הנפט ביורו ובמטבעות נוספים - רק לא בדולר. בינתיים ממשיך הדולר לדשדש והוא נסחר בחודש וחצי האחרונים בטווח צר ביותר.

הדולר-שקל מתעתע בנו: המטבע האמריקאי התחזק בחו"ל ביום שישי בכ-1% אולם הוא מגלה חולשה בארץ", אומר מנהל חדר עסקות מט"ח בבנק ירושלים, איתן אדמוני. "גופים כמו S&P ומודי'ס הותירו את דירוג האשראי של ישראל ללא שינוי גם לאחר הלחימה ואילו חברת המדדים הבריטית FTSE הציבה בשבוע שעבר את מדינת ישראל כמועמדות לכניסה לרשימת השווקים המפותחים. בנוסף, התקציב אושר בשבוע שעבר ובסך הכל יש כאן רשימת גורמים התומכים בשקל".

אדמוני מציין גם את העובדה שהמדינה עברה מלחמה. לדבריו, "מאחר שהכלכלה שלנו אינה חזקה כמו זו של ארה"ב, היינו אמורים לראות ירידה בכוחו של השקל, אך זה לא קורה. השוק אומר שלו. מצבנו מבחינה בטחונית וצבאית התערער בחודשים האחרונים והמתיחות הפוליטית שיצרה המלחמה היתה אמורה לתמוך בדולר ולא בשקל אך גם זה לא קורה". לדבריו אדמוני "השערים שאנו רואים בחודש וחצי האחרונים אינם משקפים את המציאות בצורה אותנטית".

מצד שני, מעריך אדמוני כי הדולר צפוי לאבד מכוחו בעולם, שכן הצמיחה בארה"ב נמצאת במגמת ירידה, כך שגם הריבית שם תיאלץ לרדת. המשקיעים צפויים לברוח מהדולר בחיפוש אחר מטבעות המניבים ריבית טובה יותר, וכוחו של המטבע האמריקאי יירד. "בעוד שנה מהיום היורו בהחלט יכול לנוע סביב 1.40 דולר ליורו לעומת 1.27 דולר ליורו כיום", הוא אומר. טווח המסחר הצפוי לשבוע הקרוב עומד על 4.38-4.34 שקלים - נמוך לעומת טווח המסחר שראינו בחודש וחצי האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully