וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון: הכבלים הפרו זכויות יוצרים של אלכס גלעדי

הארץ

3.8.2001 / 11:10

השופט אליהו מצא קבע כי למרות שלגלעדי היה רישיון שידור בלבד, הוא רשאי לתבוע בגין הפרת זכויות יוצרים, מכיוון שחברתו היתה הנפגעת הראשית מהפרת הזכויות

מאת אסף ברגרפרוינד

בית המשפט העליון קבע אתמול כי חברות הכבלים הפרו זכויות בלעדיות שהיו לחברת Tele Event, שבבעלות אלכס גלעדי, לשידור טורניר וימבלדון. ההפרה היא בכך שבשנים 1989-1993 הכבלים העבירו ללקוחותיהם את שידורי הטורניר של הרשתות הזרות STAR TV ,RTL ורשת הטלוויזיה הטורקית.

השופט אליהו מצא קבע כי למרות שלגלעדי היה רישיון שידור בלבד, הוא רשאי לתבוע בגין הפרת זכויות יוצרים, מכיוון שחברתו היתה הנפגעת הראשית מהפרת הזכויות.

ההחלטה מסיימת מחלוקת בת 9 שנים, שהחלה כשגלעדי תבע את הכבלים בעניין במחוזי בתל אביב. השופט אורי גורן, כיום נשיא המחוזי, קיבל אמנם חלק מטענות גלעדי, אך דחה את תביעתו.

גורן קבע כי ניתן לבסס זכויות יוצרים לצילום ולשידור אירועי ספורט, ואף קבע כי הכבלים הפרו זכויות יוצרים של גלעדי.

ואולם לדברי גורן, החברה של גלעדי לא היתה רשאית לתבוע מכיוון שניתן לה רישיון להשתמש בזכויות השידור, והיא לא היתה בעלת הזכויות הקנייניות לשידור. לפיכך, לדעתו החברה אינה יכולה להתערב ביחסים בין בעלת זכויות השידור לבין זכיינים אחרים שלה.

השופט מצא קיבל את טענותיו של גורן, ואולם קבע כי גלעדי יכול לתבוע למרות שיש בידיו רק רישיון שידור. עו"ד אמנון שורק, שייצג את Event Tele אמר כי בכוונתו להגיש תביעה כספית שמוערכת במיליוני שקלים נגד הכבלים (ע.א 2173/94).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully