וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט המחוזי קבע אגרה בסך 21 מיליון שקל לתובעים בפרשת אלסינט

הארץ

5.8.2001 / 7:37

גדיש וקופות גמל נוספות, שהחזיקו ב-7.8% ממניות הציבור באלסינט, טוענות לקיפוח בסדרת צעדים שבמסגרתם גרמו בעלי השליטה בחברה למימוש עיקר עסקי החברה תמורת 370 מיליון דולר

מאת אבי שמול

בית המשפט המחוזי בחיפה חייב את קרן הנאמנות גדיש ו-31 קופות גמל וקרנות נאמנות נוספות באגרת בית משפט בסכום 21 מיליון שקל, כתנאי לדיון בתביעה שהגישו נגד אלסינט , אלביט הדמיה רפואית , אירופה ישראל , אלרון תעשיות , יו"ר אלסינט עמנואל גיל וחברי הדירקטוריון בכל אחת מהחברות.

התובעות, שהחזיקו ב-7.8% ממניות הציבור באלסינט, טוענות לקיפוח בסדרת צעדים שבמסגרתם גרמו בעלי השליטה בחברה - אלביט הדמיה, אלרון ונושאי המשרה - למימוש עיקר עסקי החברה תמורת 370 מיליון דולר.

לטענת התובעות, בחרו בעלי השליטה להותיר את תמורת המימוש בקופת החברה בלא הצדקה מעשית, במקום לחלק את ההון העודף כדיווידנד לציבור בעלי המניות.

עוד טענו החברות כי בעלי השליטה המשיכו את הקיפוח במכירת השליטה למוטי זיסר, שהוגדר בתביעה כ"בוזז חברות בעל עבר מוכח". לטענתן, זיסר הסכים לשלם לבעלי השליטה מחיר גבוה מהסביר, בשל כוונתו להשתמש בקופת החברה לרווחיו הפרטיים.

הקרנות טענו כי עודפי המזומנים בקופת החברה שימשו את זיסר בעסקיו במזרח אירופה. לפי הטענה, זיסר גרם לאלסינט לרכוש את עסקיו תמורת 196 מיליון דולר - כמעט כל הכסף בקופתה. בתביעה נטען כי מדובר בעסקים שמחזורם הסתכם ב-98' ב-5.1 מיליון דולר, והרווח מהם לפני מימון נאמד באותה שנה ב-24 אלף דולר. התובעות טענו כי במחירי העסקה, תזדקק אלסינט ל-6,417 שנים כדי להחזיר את השקעתה.

הקרנות טענו כי הקיפוח הועצם עם חילופי השליטה, כאשר זיסר גרם לאלסינט לקנות מגיל חבילת מניות, תמורת הסיוע שהעניק לו ברכישת השליטה בחברה. העסקה הותירה בידי גיל 8.8 מיליון דולר.

הקרנות הגישו תביעה ייצוגית ב-99', אך היא נדחתה על ידי נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, מיכה לנדנשטראוס, מכיוון שמניותיה של אלסינט נסחרות בניו יורק, ולכן החוק הישראלי אינו חל עליה. בפברואר 2001 טענו החברות בכתב תביעה מתוקן כי התביעה אינה לסכום כסף קצוב אלא לצו הצהרתי, ולכן עליהן לשלם אגרה בסך כ-1,900 שקל בלבד. השופט קבע כי "הסעד האמיתי המבוקש בתביעה הוא כספי מובהק".

בעקבות החלטת השופט לנדנשטראוס קבע רשם בית המשפט, עודד גרשון, כי אמנם מדובר בסעד כספי, וכי על החברות לשלם את האגרה בגינו. בהחלטתו מורה גרשון לקרנות לשלם אגרת בית משפט בסכום 21 מיליון שקל. כן חייבן ב-10,000 שקל הוצאות משפט ושכר טרחת עורכי דין לנתבעים, וב-10,000 שקל הוצאות משפט ושכר טירחת עורך דין להנהלת בתי המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully