וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרה תשלים בקרוב גיוס של 10 מיליון דולר; בין המשקיעים: טלקום איטליה ומיטסוי

צורי דאר

5.8.2001 / 11:27

דולב & אברמוביץ': הכנסות החברה לשנת 2001 צפויות להסתכם בכ-4 מיליון דולר; הגיוס הוא לפי שווי של 45 מיליון דולר לחברת הסטארט אפ

חברת הסטארט אפ הישראלית ספרה צפויה להשלים במהלך חודש ספטמבר גיוס הון. על פי הערכות, הגיוס יסתכם ב-10 מיליון דולר לכל הפחות. על פי סוכנות המידע להיי-טק דולב & אברמוביץ', בסבב הגיוס צפויות להשתתף משקיעים קיימים וכן חברת הסחר היפאנית מיטסוי וחברת טלקום איטלקית, ככל הנראה טלקום איטליה, שישקיעו ביחד בחברה כ-4 מיליון דולר. שווי החברה בגיוס זה צפוי להיות נמוך במקצת משווי בגיוס הקודם - 45 מיליון דולר.

לפני כשבועיים הודיעו מיטסוי וספרה על חתימת הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי, במסגרתו תהפוך מיטסוי למפיצה הבלעדית של פתרון הדגל של ספרה - HostingDirector - ביפאן. לחברה הסכמים גם עם טושיבה ועם ריל נטוורקס. על הערכות דולב את אברמוביץ, צפויות הכנסות החברה לשנת 2001 להסתכם בכ-4 מיליון דולר.

מספרה אישרו כי החברה עומדת בפני השלמת גיוס שיושלם בספטמבר. כן נמסר כי החברה במגעים עם מיטסוי ועם חברת טלקום איטלקית, אולם סירבו לעמוד מאחורי המספרים המצוינים. רועי סער, מנהל המכירות של החברה, ציין כי גם הערכת המכירות ל-2001 לא נראית לו מציאותית.

ספרה (Sphera), שהוקמה ב-1998, מפתחת פלטפורמת תוכנה לניהול אירוח אתרים ואפליקציות (WebHosting & ASP). החברה, המנוהלת על ידי תמר נאור, מעסיקה כ-80 עובדים, מתוכם 55 עובדים במרכז הפיתוח בישראל והשאר במטה החברה בניו יורק ובמשרדי המכירות של ספרה בלונדון ובוושינגטון.

בתחילת דרכה גייסה החברה גיוס סיד של 3.5 מיליון דולר מקרן ההון JVP. בסוף 2000 גייסה 13.5 מיליון דולר. את הגיוס השני הובילה קרן ההון ג'מיני, והשתתפו בו JVP, זרוע השקעות הון הסיכון של חברת רויטרס, Greenhouse Fund, וקרן הון הסיכון היפאנית CSK Venture Capital.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully