וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: טבע עולה ב-2.2% על רקע קבלת אישור לשיווק גירסה גנרית לפרוזאק; המעו"ף מאבד 0.3%

אלי דניאל

5.8.2001 / 10:07

מגמה מעורבת עם נטייה לירידות בקבוצת אי.די.בי; אלרון עולה ב-2.9% בעקבות הודעתה על הנפקה צפויה של גיוון אימג'ינג; ירידות במניות הבנקים

הבורסה התל אביבית החלה את שבוע המסחר בירידות שערים של כ-0.2%, ירידות שהתגברו במקצת בדקות האחרונות. מדד המעו"ף רושם בשעה זו ירידה של 0.34% לרמה של 451.46, ומדד ת"א 100 יורד בשיעור של 0.05% לרמה של 438.86 נקודות. מדד התל-טק עולה כעת ב-0.02% לרמה של 279.45 נקודות. מחזורי המסחר מסתכמים כעת בכ-15 מיליון שקל.

מניית טבע מרכזת את המחזור הגבוה בבורסה - 3.6 מיליון שקל, תוך שהיא רושמת עלייה של כ-2.2%, וזאת בגין פער ארביטראז' חיובי של 1.4% ועל רקע הודעת החברה בסוף השבוע שעבר כי ה-FDA העניק לחברה את אישורו לשיווק גרסה גנרית של תרופת הפרוזאק המיוצרת ע"י ענקית התרופות אילי לילי. האישור שניתן, עם בלעדיות לתקופה של חצי שנה, מתייחס לשיווק גרסה נוזלית אוראלית (Fluoxetine) במנות של 20 מ"ג, אשר מכירותיה בשנה שעברה הסתכמו בכ-30 מיליון דולר.

בקרב מניות הבנקים נרשמת מגמה שלילית כאשר מניית לאומי יורדת בכ-0.5%, מניית בנק מזרחי מאבדת כ-0.6% ומניית דיסקונט מדרימה בכ-1%. מניית בנק הפועלים נסחרת כעת ללא שינוי.

במניות קבוצת אי.די.בי נרשמת מגמה מעורבת עם נטייה לירידות. אי.די.בי אחזקות ודסק"ש נסחרות ללא שינוי, אי.די.בי פיתוח משילה 0.2% ואילו כלל תעשיות מאבדת 1%. לעומתן, מניית אלרון עולה כעת ב-2.9% וזאת לאחר שהחברה הודיעה ביום חמישי כי חברת גיוון אימג'ינג, המוחזקת על ידה, במישרין ובעקיפין, בשיעור של 15%, מתכוונת להנפיק את מניותיה בארה"ב במהלך המחצית השניה של שנת 2001. גיוון, המפתחת גלולות וידיאו נבלעות אשר משדרות למסך המחשב תמונות מתוך המעי הדק, קיבלה במהלך השבוע שעבר את אישור ה-FDA לשימוש בגלולה שפיתחה.

מניית קרדן השקעות ממשיכה במסעה צפונה גם היום, וזאת לאחר שכבר גמאה למעלה מ-40% מאז סוף חודש יוני, עת נודע כי החברה תצטרף לגרעין השליטה בקבוצת אי.די.בי. לאחר הבוקר פורסם ב"מעריב" כי החברה מצויה במגעים לצירוף משקיע נוסף לגרעין השליטה באי.די.בי. מניית החברה עולה כעת ב-2.3%.

במניות חברות התקשורת קיימת כעת מגמה מעורבת כאשר מניית פרטנר עולה בכ-0.5% ואילו מניית בזק יורדת ב-0.75%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully