וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: דנקנר ינסה להחזיק בכלל ביטוח בנאמנות

ליאור רבינוביץ'

19.9.2006 / 8:23

בהתאם לרפורמת בכר, על דנקנר למכור את מניות כלל ביטוח כתנאי להצטרפותו לגרעין השליטה בבנק הפועלים


בראש רשימת החברות של קונצרן הענק אי.די.בי, לצד סלקום ושופרסל, נמצאת כלל ביטוח עם שווי שוק של 4.3 מיליארד, רווחים שנתיים של מאות מיליוני שקלים, דיווידנדים שמנים ומותג פיננסי-ביטוחי חזק. אף על פי כן בחר נוחי דנקנר לקפוץ לשלולית הרגולטרית בדרך לבנק הפועלים. בהתאם לרפורמת בכר הוא ייאלץ לוותר על חברת הביטוח השנייה בגודלה בישראל ואחת הוותיקות, ולהיפרד ממותג פיננסי חזק (כלל פיננסים) והנהלה יציבה ומוערכת בראשות אביגדור קפלן.

כלל ביטוח היא מדפסת מזומנים מהמדרגה הראשונה. היא מובילה בביטוח האלמנטרי (20.7%) והשנייה בשוק ביטוח החיים. ואולם, בעקבות ועדת בכר, שגרמה לטלטלה גדולה בשוק ההון בכלל ובשוק הביטוח בפרט, תיאלץ כלל ביטוח להתחרות על כל לקוח מול חברות ביטוח ישיר ותעריפיהן הזולים ולהילחם על כל עמית פנסיה מול מגדל הוותיקה, הראל ומנורה הצומחת.

נכונותו של דנקנר לרכוש את בנק הפועלים תאלץ את הטייקון הישראלי למכור את מניות כלל ביטוח - כך קבעה ועדת בכר, וכך חוזר ומדגיש משרד האוצר. ועדת בכר קבעה כי גוף המחזיק באמצעי שליטה בתאגיד בנקאי לא יוכל להחזיק באמצעי שליטה העולה על 10% בגוף מוסדי, כלומר חברת ביטוח.

ככל הנראה ינסה דנקנר להחזיק את מניות כלל ביטוח בנאמנות יחד עם רכישת המניות בבנק הפועלים. תהליך זה יכול לקחת שנה, שנתיים ואולי שלוש. בזמן הזה צריכה כלל ביטוח להיערך לתחרות בעידן הניוד החופשי בפנסיה ולפתח כלי השקעה מתוחכמים לתיק הנכסים כדי להימצא בראש רשימת התשואות ובתחתית רשימת הסיכונים.

איך בדיוק אמורה כלל ביטוח להילחם ולהתחרות תחת נאמן שנתון לשליטת בעלים שידיו קשורות? בתגובה לשאלת TheMarker חזר משרד האוצר על נוסח החוק, האוסר בעלות צולבת על גוף מוסדי ותאגיד בנקאי, אך נמנע לומר בצורה ישירה אם יאפשר מהלך של אחזקה צולבת דרך נאמנות, שתהיה רעה לכולם - לעמיתי הפנסיה, למחזיקי הפוליסות, למשקיעים ולמדינה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully