וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.34 שקלים - שפל של 17 חודשים

טל לוי

19.9.2006 / 15:43

לאומי: "בסיכום יום האתמול, ניתן לראות פעילות נאה של זרים שעסקו בעיקר במכירת דולרים, לישראלים שרכשו אותם"


הדולר איבד היום 0.14% ושערו היציג נקבע על 4.348 שקלים. אתמול נקבע השער היציג על 4.354 שקלים, אולם לאחר קביעת השער החל הדולר לרדת במהירות לרמה של 4.34 שקלים. היורו איבד 0.2% ושערו 5.501 שקלים.

נפח הפעילות נמוך כרגע, אולם אתמול ראינו נפח פעילות נאה" - אומר מנהל חדר עסקות מט"ח בבנק לאומי, אילן ויסקין. "בסיכום יום האתמול, ניתן לראות פעילות נאה של זרים שעסקו בעיקר במכירת דולרים, לישראלים שרכשו אותם".

ויסקין מציין כי אתמול נרשמו כמה עסקות נאות: בנק מקומי מכר 20 מיליון דולר ובנק זר מכר חבילה של כמה עשרות מיליוני דולרים. הסכומים אמנם נשמעים גדולים, אולם לא מדובר בעסקות כה חריגות. בכל זאת, היה בהן בכדי להוריד את שער הדולר אתמול.

הפעם האחרונה בה רשם הדולר שער נמוך יותר היתה במארס 2005, אז נסחר סביב רמה של 4.30 שקלים - רמה דומה לזו שנרשמה גם ביוני 2003, כך שככל הנראה מדובר ברמת תמיכה טכנית חזקה למטבע האמריקאי.

נתון גלובלי נוסף הוא מחיר הנפט שירד בכמעט 20% לעומת רמתו בשיא. פירושו של דבר הוא כי מצד אחד יורדת האינפלציה בשל ירידת מחירים במגזר האנרגיה, אולם מצד שני מאפשר הדבר למשק האמריקאי לצמוח יותר. בסך הכל מדובר כאן בשתי השפעות מנוגדות.

אתמול נודע גם כי הגירעון בחשבון השוטף של ארה"ב ברבעון השני התרחב ל-218.4 מיליארד דולר, לעומת תחזיות גירעון של 213.2 מיליארד דולר. נתון חלש נוסף שפורסם אתמול הוא כי המשקיעים הזרים - אשר רוכשים איגרות חוב אמריקאיות, ובכך למעשה מזרימים לארה"ב הון זר - לא רכשו די אג"ח ועל כן הזרימו רק 33 מיליארד דולר במקום כ-60 מיליארד דולר בחודש רגיל.

על פי נתוני פייננשל ריסרץ', עלול הדולר האמריקאי ליפול לשפל של עשר שנים, בשל בריחתן של קרנות פנסיה, קרנות נאמנות וקרנות גידור אמריקאיות להשקעות זרות. שלושה רבעים מהכסף שזרם לקרנות אמריקאיות בשבעת החודשים הראשונים של השנה - 113 מיליארד דולר - נכנס להשקעות זרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully