וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת ענק לריטליקס

אסף תומר

19.9.2006 / 11:18

קארפור הקמעונאית השנייה בגודלה בעולם בחרה בפתרונותיה של ריטליקס בחוזה של עשרות מיליוני דולרים


ריטליקס זכתה באחת אחת העסקות הגדולות בתולדותיה - בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. ההודעה הראשונית על העסקה נחשפה ב-TheMarker לפני כחמישה חודשים.

ריטליקס הודיעה היום כי קבוצת קארפור (Groupe Carrefour, Paris: CA.PA), הקמעונאית השנייה בגודלה בעולם, מפעילה מערכות לניהול רשתות קמעוניות של ריטליקס בהיפר-מרקטים בצרפת. הפתרון של ריטליקס משרת כעת את כל 217 ההיפר-מרקטים של קארפור בצרפת, עם יותר מ-8 מיליון לקוחות חברי מועדון, באמצעו 13 אלף עמדות קופה.

קארפור פרושה על פני מדינות רבות, וההנחה כי תמשיך בהטמעת המערכות של ריטליקס היא שעומדת בבסיס ההערכות שהיקפו הסופי יעמוד על עשרות מילוני דולרים. על פי הערכות שפורסמו בעבר בשוק ההון, העסקה עם קארפור תתרום לריטליקס הכנסות של 15-10 מיליון דולר בשנה ובשל גודלה של קארפור, חוזה עמה עשוי לתרום הכנסות אלו במשך תקופה של עד 10 שנים. עובדה לא פחות חשובה מכך היא רווחיות החוזה. על אף החשש שמא עסקות ענק יגרמו לספק להוריד מעט במחירים, מריטליקס נמסר כי הרווחיות של החוזה עם קארפור איננה שונה משאר העסקות שאותן מבצעת חברה.

קבוצת קארפור מפעילה 7,000 חנויות ב-29 מדינות ברחבי העולם. הכנסות הקבוצה בשנת 2005 היו 74.5 מיליארד יורו (94.5 מיליארד דולר). 48% ממכירות הקבוצה נובעים מפעילותה בצרפת, ו-59% נובעים מפורמט ההיפר-מרקטים.

בארי שקד, מנכ"ל ריטליקס, המתמחה בתוכנות לניהול רשתות קמעוניות אמר כי: "אנו שמחים מאוד להיות שותף טכנולוגי של הקמעונאית השנייה בגודלה בעולם ורואים בשותפות הזאת אבן דרך חשובה בתולדות ריטליקס. אנחנו שמחים במיוחד שקארפור בחרה בפתרון שלנו לניהול מועדון הלקוחות והמבצעים לצרכן. זהו צעד ראשון ומשמעותי בשותפות שלנו עם קארפור".

"בחרנו בריטליקס משום שהם מציעים שילוב ייחודי של ניסיון בקמעונאות, מגוון רחב של מוצרים וניסיון רב בעבודה עם קמעונאים גלובליים", אמר פול פושון, מנהל מערכות המידע של קארפור צרפת.

מניית ריטילקס עולה בשעה זו ב-3% בתל אביב ומרכזת את המחזור הגדול בבורסה.

רק אתמול חתכו באוסקר גרוס את מחיר היעד ואת ההמלצה למניית ריטליקס. "אנו מאמינים כי אתגרי ביצוע, בצירוף רמות גבוהות של הוצאות מחקר ופיתוח, יוצרים סיכון באשר להשגת התחזית ל-2006", כתבו. זאת, על אף שההערכה בבית ההשקעות לביצועי החברה בטווח הארוך נותרה חיובית. אי לכך, הופחת מחיר היעד למניה ב-1 דולר בלבד, מ-25 דולר ל-24 דולר. מחיר היעד הנוכחי משקף תשואה גבוהה של 30% ביחס למחיר המניה הנוכחי בשוק.

לפני שבוע דיווחה ריטליקס על חוזה ב-7-4 מיליון דולר לשנה בארה"ב, עם חברת C&S העוסקת בהפצת מוצרי מזון ומכולת לרשתות מרכולים ולחנויות מזון עצמאיות גדולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully