וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגם נוסף בסוללות של סוני למחשבים ניידים

טלי גולדשטיין

19.9.2006 / 11:22

טושיבה תאסוף 340 אלף סוללות שגורמות למחשבים לאבד כוח. דל הודיעה באוגוסט על איסוף 4 מיליון סוללות של סוני

טושיבה פתחה בתהליך איסוף של 340 אלף סוללות למחשבים ניידים מתוצרת סוני. הסוללות הפגומות גורמות למחשבים לאבד כוח, אך מעבר לכך לא נצפו בעיות נוספות, מסרה דוברת טושיבה, קייסוקה אומואי. הבעיה שהתגלתה בסוללות הפעם אינה קשורה לבעיות העבר של סוללות מתוצרת סוני, אשר העלו חששות לגרימה של התחממות יתר.

איסוף הסוללות הנוכחי ישפיע ישירות על 100 אלף מחשבים ניידים בארה"ב ו-45 אלף מחשבים ביפאן, אמרה דוברת טושיבה. הפגם התגלה בסוללות שיוצרו על ידי טושיבה בין החודשים מארס ומאי, למחשבי הלפטופ מדגמי Dynabook ו-Satellite. הסוללות יוחלפו ללא תשלום.

איסוף הסוללות הפגומות של סוני על ידי טושיבה מהווה נדבך בפרשת הסוללות הפגומות מתוצרת סוני. דל, יצרנית המחשבים הגדולה בעולם, הודיעה באמצע אוגוסט כי תאסוף 4.1 מיליון סוללות למחשבים ניידים - החזרת המוצר הגדולה ביותר בתחום המחשבים האישיים אי פעם. אנליסטים העריכו כי איסוף הסוללות יעלה לסוני, היצרנית שלהם, בין 10 מיליארד ין ל-50 מיליארד ין (340-85 מיליון דולר), ויפגע ברווח לטווח הקצר של החברה ובתדמית המותג שלה.

בנוסף, בסוף אוגוסט פתחה אפל במבצע להחזרה של 1.1 מיליון סוללות ליתיום פגומות של מחשבים נישאים בארה"ב, עקב חשש מהתחממות יתר, ו-700 אלף סוללות נוספות מחוץ לארה"ב. גם במקרה זה היה מדובר בסוללות של סוני, שהיו בשימוש במחשבים נישאים מסוג iBook G4 ו-PowerBook G4.

שרשרת הבעיות בייצור של סוני מגיעה בזמן קריטי לחברת האלקטרוניקה, אשר מנסה לחזק את תדמית המותג שלה לאחרונה, תחת הנהגתו של המנכ"ל הזר הראשון, האוורד סטרינגר. מוקדם יותר החודש, הודיעה סוני כי תדחה בארבעה חודשים את השקת קונסולת המשחקים פלייסטישן 3 באירופה, עקב בעיות בייצור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully