וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: סופרקום מטפסת בכ-18%

עומרי כהן

19.9.2006 / 23:19

ריטליקס עולה 2.2% - אישרה חוזה גדול עם קארפור. טי.טי.איי מוסיפה 1.7%. הנאסד"ק ללא שינוי

בוול סטריט נפתח המסחר במגמה מעורבת, כשהמדדים נותרים צמודים לרמות הסגירה מאמש. מדד נאסד"ק עולה ב-0.1% ומדד דאו ג'ונס מוסיף אף הוא 0.1%. בקרב המניות הישראליות מזנקת סופרקום ב-18% בתגובה לזכייה בחוזה גדול עם מדינה אירופית. ריטליקס עולה ב-2.2% בתגובה לאישור הפרסום המוקדם על הזכייה בחוזה עם קארפור, ואילו טי.טי.איי מוסיפה 1.7% לאחר נפילה של 24% בשישה ימי מסחר.

סקירת טרום מסחר


בוול סטריט התהפכה המגמה והחוזים העתידיים מצביעים כעת על פתיחה עליות קלות בפתיחת המסחר בעקבות אינפלציה נמוכה מהצפוי במחירים הסיטוניים בארה"ב. זאת, לאחר שאתמול הסתיים המסחר במגמה מעורבת ועם שינויים קלים בלבד במדדי המניות המובילים.

מדד המחירים ליצרן עלה בחודש שעבר ב-0.1% בלבד, בהמשך לעלייה זהה שנרשמה ביולי. מדד הליבה, אשר מנטרל את השפעותיהם של סעיפי המזון והאנרגיה התנודתיים, ירד במפתיע ב-0.4% באוגוסט, בהמשך לירידה של 0.3% בחודש שקדם לו. בוול סטריט צפו בממוצע עלייה של 0.3% במדד המחירים לצרכן ולעלייה של 0.2% במדד הליבה. נתוני מדד המחירים לצרכן, אשר פורסמו בשבוע שעבר, הצביעו דווקא על אינפלציה מתונה יותר באוגוסט, מזו שנרשמה ביולי.

גם נתוני התחלות הבנייה היו נמוכים מהצפוי והצביעו על המשך ההתקררות בשוק הנדל"ן בארה"ב. בחודש שעבר ירדו התחלות הבניה ב-6% לקצב של 1.67 מיליון יחידות, בהמשך לירידה של 2.5%, שנרשמה ביולי. בוול סטריט היו אופטימיים הרבה יותר וציפו בממוצע לירידה של כ-2.5% גם באוגוסט. גם במספר אישורי הבניה החדשים, אשר מעידים על בטחון הקבלנים, נרשמה ירידה חדה מהצפוי של 2.3% ל-1.72 מיליון יחידות בשנה.

אתמול נפתח המסחר במגמה חיובית, אולם זו נבלמה בתגובה לנתונים שפורסמו לקראת המסחר, ואשר הצביעו על ירידה נוספת במדד בטחון הקבלנים לשפל חדש של 15 שנה. מדד סטנדרד אנד פור'ס 500 עלה ב-0.1% בזכות עליות חדות במחירי מניות הנפט ושירותי הנפט. עם זאת, מדד נאסד"ק נותר ללא שינוי ומדד דאו ג'ונס איבד 0.1%.

אצל הישראליות דיווחה סופרקום (סימול: SPCBF.OB), על זכייתה בחוזה לאספקת מערכת מתקדמת להנפקת תעודות זיהוי ביומטריות למדינה באירופה, בהיקף כספי כולל של כ-50 מיליון דולר. מדובר בחוזה עצום עבור סופרקום, אשר הכנסותיה במחצית הראשונה של 2006 הסתכמו ב-4.9 מיליון דולר בלבד. הכנסות אלו שיקפו צמיחה של 25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

לפי ההסכם, שנחתם לתקופה של 10 שנים וביצועו החל במהלך הרבעון הנוכחי, תספק סופרקום את מערכת ה-Magna שפיתחה, המיועדת להנפקת תעודות זיהוי ביומטריות ובקרת ייצור מסמכי זיהוי ממשלתיים. כמו-כן, תספק סופרקום לאותה מדינה באירופה גם מערכת רישום דיגיטלית, מערכות ייצור ותוכנה, חומרי גלם מאובטחים החיוניים בתהליך ייצור תעודות זיהוי מסוגים שונים וכן שירותי תמיכה. בתגובה לידיעה עולה המניה ב-20% במסגרת במסחר בבורסת יורונקסט בבלגיה.

ריטליקס אישרה פרסום מוקדם ב-TheMarker, מלפני חמישה חודשים, כאשר הכריזה על חוזה עם קמעונאית המזון השניה בגודלה בעולם, קארפור. ריטליקס הודיעה כי מערכות תוכנה לניהול רשתות קמעוניות מתוצרתה, משרתת כיום את כל 217 חנויות ההיפר-מרקט של קארפור בצרפת. במסגרת המסחר בת"א עולה ריטליקס ב-2% במחזור גבוה.

קארפור פרושה על פני מדינות רבות, וההנחה כי תמשיך בהטמעת המערכות של ריטליקס היא שעומדת בבסיס ההערכות שהיקפו הסופי של החוזה בין השתיים יעמוד על עשרות מיליוני דולרים. על פי הערכות שפורסמו בעבר בשוק ההון, העסקה עם קארפור תתרום לריטליקס הכנסות של 15-10 מיליון דולר בשנה, ובשל גודלה של קארפור, חוזה עמה עשוי לתרום הכנסות אלו במשך תקופה של עד 10 שנים.

טי.טי.איי השלימה אתמול נפילה של 24% בשישה ימי מסחר, וזאת ללא סיבה נראית לעין. מנכ"ל החברה, ראובן מרקוס, ציין אתמול כי הוא אינו מכיר שינוי מהותי בפעילותה של החברה בתקופה האחרונה, מעבר לתחזיות שנמסרו בעת פרסום התוצאות לרבעון השני. מעבר לכך, הדגיש מרקוס כי אינו יכול להגיב לשאלה, כיצד הוא מסביר את הירידות במניה.

סיבה אפשרית לנפילה האחרונה היא מותה, הסופי כנראה, של העסקה למכירת טי.טי.איי לחברת אי.סי.טל. על פי שמועות המתרוצצות בשוק, דחתה טי.טי.איי לאחרונה הצעה משופרת שקיבלה מאי.סי.טל ועקב כך לא צפויה העסקה לצאת אל הפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully