וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפוצצה עיסקת אי.די.בי - הפועלים

איתן אבריאל

20.9.2006 / 8:38

אריסון התעקשה על שליטה מלאה - נוחי דנקנר נסוג. גורמים רבים במשק הטילו ספק בסיכוי ביצוע העסקה

כמו כוכב שביט עברה עסקת אי.די.בי-הפועלים בשמי שוק ההון המקומי. פחות מיומיים מאז נודע על כוונתו של בעל השליטה באי.די.בי, נוחי דנקנר, להיכנס לגרעין השליטה בבנק, פירסם הבוקר דנקנר הודעה על נסיגתו מהעסקה. ההחלטה על הפסקת המו"מ התקבלה באי.די.בי לאור דרישתה של שרי אריסון לשנות את אופן ההצבעה בגרעין ההחלטות, כך שתהפוך לבעלת השליטה הבלעדית בבנק בעקבות העסקה.

על פי הסכם ההצבעה הנוכחי בין בעלי השליטה, יש צורך ברוב של 75% על מנת לקבל החלטות בנושאים רבים, לרבות מינוי בכירים. אריסון דורשת כי ההסכם ישונה וכי לאחר כניסתו של דנקנר יתקבלו ההחלטות ברוב של 51%. המשמעות היא כי אריסון, שמחזיקה ב-57% ממניות גרעין השליטה בבנק, תקבל שליטה מלאה ובלעדית בנעשה בבנק הפועלים. באי.די.בי מסרו גם כי "נוחי דנקנר, יו"ר הקבוצה, מכבד את החלטתה של שרי אריסון".

למרות המילים הרשמיות, קל לנחש הבוקר כי בסביבת הקבוצה קיימת אי שביעות רצון. ככל הידוע אין בכוונתו של דנקנר לפתוח בהתמחרות מול אריסון, וזאת לאור התנאי הבסיסי של העסקה: הסכמתה של אריסון למהלך. עם פרסום הידיעות על המו"מ לפני יומיים, הודגש כי המהלך יצא לדרך לאחר שהתקבלה הסכמתה של אריסון. אתמול פורסם כי יו"ר הבנק ואיש סודה של אריסון, שלמה נחמה, עודכן בפרטים רק 5 דקות לפני פרסום ההודעה הרשמית של הבנק.

מקורבים לאריסון טענו הבוקר כי שינוי הכיוון הפתאומי של בעלת השליטה בבנק התבצע לאור רצונה לשמור על האסטרטגיה של קבוצת אריסון, לפיה בנק הפועלים הינו האחזקה העיקרית של הקבוצה. על פי אותם מקורבים, אריסון שוקלת להפעיל את זכות הסירוב שלה ולרכוש את מניות שותפיה.

מקבוצת אי.די.בי נמסר, כי "קבוצת אי.די.בי הודיעה, מיד עם תחילת המו"מ בקשר עם העסקות לרכישת מניות בגרעין השליטה של בנק הפועלים, כי לא תבצע אף אחת מן העסקות, אלא אם ייעשה הדבר בשיתוף פעולה ובהבנה מלאה עם כל בעלי המניות הנמנים על גרעין השליטה בבנק הפועלים.

מכיוון שאריסון הודיעה כי החליטה שלא להסתפק בהיותה בעלת המניות הגדולה והמובילה בבנק, אלא שברצונה להיות בעלת שליטה מוחלטת, ואף הביעה רצונה להגדיל את חלקה בגרעין השליטה - החליטה אי.די.בי להפסיק את המו"מ לביצוע העסקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully