וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: אל על זינקה ב-7% בשל צניחה במחיר הנפט

אסף רותם

20.9.2006 / 17:26

אלביט שותפה לזכייה במכרז של כ-2 מיליארד דולר - טיפסה ב-2.9%. רוזבאד השלימה עסקה בשווייץ וקפצה ב-8.3%

לאחר יום של הפוגה, שקטע חמישה ימי עליות רצופים בברוסה בתל אביב, שבו המדדים לעליות נאות. מדד המעו"ף טיפס ב-1% ל-82.86 נקודות ומדד ת"א 100 עלה ב-0.7% ל-835.37 נקודות. מחזור המסחר הסתכם ב-1.23 מיליארד שקל. היום בערב צפוי הבנק הפדרלי בארה"ב להכריז כי הריבית לא תועלה.

המסחר בתל אביב נפתח ביציבות, שנמשכה עד שעות אחר הצהריים. בשעת המסחר האחרונה הקרינה לטובה הפתיחה החיובית בארה"ב, שהזניקה את שוקי אירופה וגם את שוק המניות המקומי.

את מרבית העניין המשיכו לרכז מניות הבנקים, כאשר בנק הפועלים וקבוצת אי.די.בי נסחרו על רקע הפסקת המגעים בינהן לרכישה של 8.5% ממניות הבנק - לרבות מניות שליטה - בידי אי.די.בי. העסקה התפוצצה על רקע דרישתה של בעלת השליטה בבנק, שרי אריסון, לקבל שליטה מלאה בבנק, מה שהניע את נוחי דנקנר לוותר על הניסיון הנוכחי לקנות דריסת רגל בבנק הגדול במדינה. הפועלים הוסיפה 2.4% בעוד אי.די.בי פיתוח נסחרה בעלייה של 0.9%. עוד במגזר הפיננסים, מניית לאומי ריכזה את המחזור הגדול ביותר וטיפסה בכ-1.5%.

אל על זינקה בכ-7.4% והשלימה עלייה שבועית של 12.4%, בעקבות המשך הנפילה של מחיר הנפט, שהגיע לשפל של כחצי שנה. במקביל, נראה כי תוכנית הבראה מסוג כלשהו תצא לפועל בחברה. זאת לאחר שהן ועד העובדים והן ההנהלה שכרו יועצים כלכליים לצורך הסברת עמדתם בנושא.

אלביט מערכות טיפסה בכ-2.9%, בעקבות הידיעות כי בואינג, המובילה קבוצה של חברות וביניהן גם אלביט מערכות, זכתה בחוזה של 2.1 מיליארד דולר לאבטחת המעברים הבטחוניים בארה"ב לאורך הגבול של מקסיקו וקנדה. אלביט אמורה לספק במסגרת הפרויקט מצלמות אבטחה, על פי דיווח של העיתון "וושינגטון פוסט".

כור הוסיפה 0.7% לאחר שהשלימה ביומיים האחרונים זינוק של 3.6%. זאת, בעקבות העלאת מחיר בהצעת הרכש של דסק"ש ל-5.4% ממניות החברה, עליה דווח שלשום. המחיר בהצעה עלה ל-241 שקל למניה - עדיין גבוה בכ-10% ממחירה של המניה בשוק.

במגזר הנדל"ן, זינקה רוזבאד ב-8.3% לאחר שהשלימה את רכישתם של 9 נכסים בשווייץ, תמורת כ-350 מיליון שקל. חברת הנדל"ן שבשליטת שרגא בירן ודודי ויסמן היא אחת המניות הטובות ביותר השנה, ומי שהחזיק בה בסוף דצמבר רשם תשואה מהפנטת של 293% מאז. עוד במגזר זה, נהנתה אפריקה ישראל מעלייה של 2.5%, לאחר שדיווחה אתמול על מימוש נכסים במוסקווה שיניב לה רווח הון של כ-290 מיליון שקל.

בקרב הדואליות, טבע איבדה 1.3% על רקע פער שלילי מול המסחר במניה בבורסת נאסד"ק שבוול סטריט, על אף שהוזכרה כרוכשת אפשרית של Mayne Pharma האוסטרלית. נייס ננעלה ללא שינוי, על אף פער שלילי של 1.1% בו פתחה את המסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully