וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להק מנסים לשפוך אור על שיתוף הפעולה נענע-ערוץ 10

ערן גבאי

20.9.2006 / 10:41

כלכלני להק בסקירה למניית נטוויז'ן: בעסקת נענע-ערוץ 10 כ-3 מ' דולר ישולמו במזומן, 3 מ' דולר בפרסום ו-4 מ' דולר בתכנים

שיתוף הפעולה בין נענע לערוץ 10 לפי שווי של כ-20 מיליון דולר לנענע בעבור כ-49% ממניות נענע יתחלק כך שכ-3 מיליון דולר ישולמו במזומן, כ-3 מיליון דולר בהיקף הפרסום וכ-4 מיליון דולר בתכנים של ערוץ 10 באתר - כך כותבים כלכלני להק ניהול קרנות נאמנות בסקירה למניית .

לאחרונה, דווח ב-TheMarker, כי הושגו הסכמות עקרוניות להקמת השותפות בין הפורטל נענע לבין ערוץ 10 וכי ההשקעה של ערוץ 10 בחברה המשותפת - כ-49%-40% מהמניות - תתבצע הן ישירות על ידי בעלי המניות של הערוץ ובחלוקה שווה, והן דרך חברת ערוץ 10.

תכני ערוץ 10 אמורים לחזק את פעילות הווידיאו של פורטל נענע ולחשוף את האתר לקהלי יעד רחבים, שיסייעו בהגדלת היקפי הפרסום בפורטל. בערוץ 10 מעוניינים מזה כמה חודשים לחזק את הפעילות באינטרנט, גם כמדיה משלימה לערוץ וגם כפעילות תוכן בפני עצמה.

הסכם המיזוג: נטוויז'ן-ברק-גלובקול

באשר להסכם המיזוג בין נטוויז'ן-ברק-גלובקול, נכתב כי הפעילות המאוחדת צפויה להסתכם בהכנסות של כ-1.2 מיליארד שקל. להערכת כלכלני להק, ברק צפויה להציג קצבי צמיחה שליליים בשיעור של כ-3%-5% בממוצע בשנה, שתלווה בשחיקה בשיעורי הרווחיות. מנגד, יוביל המיזוג לחיסכון תפעולי שנתי לחברה הממוזגת של כ-46.6-38 מיליון שקל בשל הסינרגיה שתנבע מהמיזוג בין הפעילויות.

עיקר החיסכון יתבטא בהוצאות כוח אדם - הפחתה של כ-150 עובדים וחיסכון של כ-21.6-13.2 מיליון שקל - ובפרסום - חיסכון מלא של הוצאות הפרסום של נטוויז'ן בהיקף של כ-25 מיליון שקל. כמו כן, יירשם לחברה הממוזגת חיסכון במס בשנתיים הקרובות מאחר שלברק הפסדים צבורים בהיקף של כ-670 מיליון שקל, שמתוכם הסכום שניתן לניצול נאמד בכ-500 מיליון שקל. לגלובקול הפסדים צבורים בהיקף של כ-60-50 מיליון שקל.

סך החיסכון השנתי מהמיזוג צפוי לתרום לשיפור של כ-4%-3% בשיעור הרווח התפעולי במונחי מכירות ל-2006. ב-2007 צפוי הרווח התפעולי להגיע לכ-18% מההכנסות.

בלהק מציינים, כי שיעור החדירה של האינטרנט המהיר גבוה, וצמיחה נוספת צפויה בשל עלייה במהירות הגלישה באינטרנט, שתאפשר העלאת מחירים בענף. העלאה זו תבוא לידי ביטוי בשיפור ברווחי נטוויז'ן. זווית ניתוח מעניינת נוספת בסקירה היא שהוצאת ברק כשחקן "שובר שוק" מתחום הקישוריות לאינטרנט, בו מחזיקה החברה כ-12% מנתח השוק, תאפשר מהלך הדרגתי של העלאת מחירים ללקוחות, דבר שיביא לשיפור בשיעורי הרווחיות של הפעילות הממוזגת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully