וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.33 שקלים

טל לוי

20.9.2006 / 15:25

גיפט: עיקר הפעילות עברה למטבעות המשניים. יו"ר הפדרל ריזרב צפוי הערב להותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי


הדולר המשיך גם היום במסעו מטה והוא איבד 0.2%, כך ששערו היציג נקבע על 4.339 שקלים. היורו נסחר ביציבות ושערו נקבע על 5.50 שקלים. "הדולר-שקל ממשיך להיסחר בטווח מחירים צר, בדומה למסחר המדשדש בדולר מול המטבעות המובילים בעולם", אמר הכלכלן הראשי בבית ההשקעות גיפט, ערן בסון.

בסון ציין, כי עיקר הפעילות נרשם בתחום ה-cross, כלומר בצמדי מטבעות שאינם מרכזיים. דוגמה לצמדי מטבעות מרכזיים הם דולר-יורו, אשר תופס כ-30% מסך המסחר במטבעות בעולם. צמד מרכזי נוסף הוא הדולר מול הין היפאני.

אי לכך, מרבית הפעילות עברה להיסחר במטבעות משניים יותר, המבוססים על צמדים כמו היורו מול הליש"ט הבריטי. "מאחר שהמסחר בדולר-יורו כה גדול, הרי שנדרשות תנועות הון עצומות על מנת להניע את השערים. לעומת זאת, מחזורי המסחר ביורו מול הליש"ט קטנים יותר, ולכן נדרש מאמץ נמוך יותר על מנת להזיז את שער המטבע ולגרוף רווח", ציין בסון.

אתמול פורסמו נתוני הליבה של מדד המחירים ליצרן בארה"ב אשר ירד ב-0.4% לעומת צפי לעלייה של 0.2%. מדובר בירידה החדה ביותר במדד זה מאז אפריל 2003, שנגרמה בעיקר עקב הירידה במחירי הנפט. ירידת מדד המחירים ליצרן היא אולי נתון חיובי עבור הבורסה אולם מדובר בחדשות פחות טובות עבור הדולר: כאשר מדדי המחירים יורדים, האינפלציה נבלמת ועל כן אין צורך בהעלאת ריבית (האמצעי הנפוץ לריסון עליית מחירים). כאשר המטבע מציע ריבית פחות גבוהה, יורדת האטרקטיוויות שלו.

נתון נוסף שפורסם הוא סימני ההאטה בשוק הנדל"ן האמריקאי. אתמול נודע, כי התחלות הבנייה בארה"ב ירדו לשפל של 6 שנים וגם נתוני התעסוקה האחרונים אינם מציירים תמונה חיובית במיוחד.

הנתונים הללו מצביעים, כי יו"ר הפדרל ריזרב יותיר הערב את הריבית בארה"ב על 5.25%. עד סוף השנה, יש ליו"ר שתי הזדמנויות נוספות לשנות את גובה הריבית. בעקבות הנתונים האחרונים, נראה כי הולכים ופוחתים הסיכויים להעלאות ריבית נוספות עד סוף 2006. במישור המקומי, ציין בסון, כי "התבססות שערו של הדולר שקל מתחת לרמת 4.35 שקלים עשויה להוביל לבדיקת רמות ה-4.30 שקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully