וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הפסידו המשקיעים הבריטיים 85% מההשקעה באורקה בתוך שנתיים

אפרת נוימן

20.9.2006 / 11:51

אורקה דיווחה אתמול על הכנסות של 910 אלף דולר והפסד של 3.4 מיליון דולר במחצית



שנתיים אחרי שהונפקה כהבטחה גדולה ולפי שווי של 63 מיליון דולר, דיווחה אתמול חברת אורקה מקבוצת אמבלייז שוב על תוצאות גרועות. המניה החבוטה הגיבה בבורסה המשנית בלונדון (AIM) בקריסה של 35% למחיר של 14 פני. מחיר זה משקף לחברה שווי שוק עלוב של 9 מיליון דולר ולמשקיעים בהנפקה תשואה שלילית כואבת של 85%. בבית ההשקעות אלטיום קפיטל, שהיו חתמי ההנפקה, מיהרו אתמול לחתוך לאורקה דירוג מ"קנייה" ל"החזק". מחיר היעד החדש של אלטיום הוא 15 פני - בדומה למחיר השוק.



אורקה מפתחת פתרונות תוכנה המאפשרים שידורי טלוויזיה על גבי קווי טלפון רגילים ותשתיות אינטרנט קיימות. את המחצית הראשונה של 2006 סיימה החברה, שקיימת כבר 11 שנה, עם הכנסות זעומות של 914 אלף דולר (לעומת 3 מיליון דולר במחצית המקבילה ב-2005) והפסד נקי של 3.4 מיליון דולר - פי 2.5 מההפסד בתקופה המקבילה.



בשלב התירוצים טוען המנכ"ל חגי בראל כי התוצאות המאכזבות הושפעו ממיזוגים בענף ודחיות של חוזים. מסיבות אלה אורקה גם אינה נותנת תחזית לשנה כולה. "מצד אחד ההזמנות והצנרת חזקים מתמיד, ומצד שני הניסיון שלנו ב-12 החודשים האחרונים לימד אותנו שהתזמון של ההכרה בהכנסות לא ניתן לצפייה", אמר בראל.



את 2005 סיימה אורקה עם הכנסות של 5.3 מיליון דולר, בדומה ל-2004, והפסד נקי של 3.5 מיליון דולר - כמעט כפול מההפסד ב-2004.



את המחצית הראשונה של השנה סיימה אורקה עם תזרים מזומנים שלילי של 2.6 מיליון דולר מפעילות שוטפת. למרות ההפסדים, לאורקה יש מספיק כסף בקופה - 19 מיליון דולר - כדי להחזיק מעמד עוד כמה שנים טובות. כך זה כשחברת סטארט-אפ לא בשלה מרעננה מגייסת בתקופה של גאות מהמוסדיים הבריטיים 25 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully