וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור החברות בסכנת סגירה מגיע ל-28.1%

טל לוי

20.9.2006 / 14:09

מתחילת תשס"ו עלה שיעור החברות בסכנת סגירה בכ-9%. המגזר הבעייתי ביותר - המזון

חברת דן אנד ברדסטריט ישראל מסכמת את תשס"ו: בערב ראש השנה תשס"ז, הגיע שיעור העסקים בישראל בסכנת סגירה ל-28.1%, עלייה של 2.1% לעומת סוף חודש אוגוסט ועלייה של כ-9% מתחילת שנת תשס"ו.

מנכ"ל דן אנד ברדסטריט, ראובן קובנט, מציין כי "העלייה בשיעור החברות בסכנת סגירה מיוחסת לשני גורמים עיקריים: יישום התקנה האוסרת על חריגה ממסגרת האשראי שהביאה לגידול במספר החשבונות המוגבלים והשפיעה בעיקר על חברות קטנות ובינוניות, ולאחר מכן המלחמה בצפון. קובנט מדגיש, כי "המשק הכלכלי בישראל יציב ואני בהחלט צופה כי בחודשים הקרובים יסתמן שיפור במצב החברות ושיעור החברות בסכנת סגירה ירד בהדרגה".

המגזר בו יש את שיעור העסקים הגבוה ביותר בסכנת סגירה הוא מגזר המזון. רמת הסיכון בקרב המכולות ורשתות מזון עומדת על 54.8% עסקים בסכנת סגירה ובענף ייצור המזון 32.6% עסקים בסכנת סגירה. "להערכתנו, המגזר מושפע בין היתר ממצב העוני הקשה - 1.6 מיליון עניים בישראל. ללא טיפול שורש בנושא העוני, המצב יחמיר וכאן נמצאת הסכנה הגדולה ביותר למשק הישראלי".

הנתון המעודד ביותר הינו יציבותו של התוצר המקומי הגולמי העסקי במחצית השנייה של 2005 בהשוואה לרמתו במחצית הראשונה. גם בהמשך השנה, שמר המשק על יציבות יחסית: שיעור העסקים בסכנת סגירה נע בין 20% ל-22%.

ביולי, עם השקת חוק חריגות אשראי, נקטעה מגמת היציבות ומאז השתנתה המגמה. שיעור החברות בסכנת סגירה עלה והגיע ל-23%. חוק מסגרות האשראי השפיע באופן ישיר על היקף חשבונות הבנק העסקיים אשר הוגבלו. 571 חשבונות בנק עסקיים הוגבלו ביולי 2006 לעומת 468 חשבונות של תאגידים אשר הוגבלו התקופה מקבילה אשתקד - עלייה של כ-22%.

האירוע הבא "שרדף" את המשק והעלה את אי הוודאות הלו הוא מלחמת לבנון השנייה. חברות ועסקים רבים מאזור הצפון, ובכלל זה חברות ועסקים מכלל הארץ, אשר בקשרים עסקיים מהותיים עם הצפון שותקו או הקטינו את היקף פעילותן באופן מהותי. השפעות אלו באו לידי ביטוי באופן מיידי בעלייה מהותית בשיעור החברות בסכנת סגירה - במחצית חודש אוגוסט עמד המדד על 26% ונכון להיום, ערב ראש השנה תשס"ז, שיעור העסקים בסכנת סגירה במשק עומד על 28.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully