וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק עולה ב-1.1%

שרון שפורר

20.9.2006 / 23:06

עיתון באוסטרליה כלל את טבע בין המועמדות לרכישת חברה מקומית אבל המניה נסחרת ללא שינוי


לאחר ירידות השערים שחתמו את המסחר אתמול, פותחת היום וול סטריט בעליות שערים, כשברקע, תוצאות חיוביות של חברת התוכנה, אורקל, וירידה נוספת במחירי הנפט הגולמי. אתמול נגררו המדדים לירידות של עד 1.5% בתגובה לאזהרת הכנסות של ענקית האינטרנט, יאהו, אולם אלו התמתנו לבסוף על רקע נפילה של 3.4% במחירי הנפט הגולמי.

התוצאות המעודדות של אורקל שולחות את נאסד"ק בפתיחה לעלייה של 1.1% לגובה 2,245.9 נקודות; דאו ג'ונס עולה ב-0.3% ל-11,578.2 נקודות.

סקירת טרום מסחר

היום, בשעה 21:15 שעון ישראל, אמורה ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי המרכזי להודיע על החלטתה להשאיר את הריבית קצרת הטווח בארה"ב ברמה של 5.25%. תהיה זו הפעם השנייה ברציפות שהבנק מותיר את הריבית ללא שינוי לאחר תקופה של יותר משנתיים שבה העלה הבנק את הריבית ב-0.25% בכל אחת מ-17 הפגישות של הוועדה.

החלטת הבנק הפדרלי צפויה אומנם, אך לדברי ההסבר שיצורפו להחלטה, בהם מתייחס לרוב הבנק לסיכוני האינפלציה ולמצבה הכלכלי של ארה"ב, עשויים להיות השפעה משמעותית על מגמת המסחר בטווח הבינוני.

אורקל הציגה ברבעון השלישי גידול של 29% ברווח הנקי ל-670 מיליון דולר. הכנסות החברה עלו ב-30% ל-3.59 מיליארד דולר. התוצאות היו גבוהות בהרבה ממוצע התחזיות בשוק.

מחיר הנפט הגולמי נפל אמש ב-3.4% לשפל של חצי שנה, לאחר שנשיא ארה"ב, ג'ורג' וו. בוש, אמר כי ינסה לפתור את הסכסוך עם איראן באמצעים דיפלומטיים. את הירידות תיגברה, ככל הנראה, מכירת חוזים על ידי קרנות גידור רבות, שספגו בחודש האחרון הפסדים גבוהים מהימורים על הנפט והגז הטבעי. היום יורד הנפט עוד 61 סנט ל-61.05 דולר.

אצל הישראליות, דיווחה אמדוקס כי תמשיך לספק שירותי בילינג (חיוב) לחברת הכבלים האמריקאית, כייבל וואן, בשלוש השנים הקרובות. על פי הערכות בשוק, יתרום החוזה החדש לאמדוקס הכנסות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. כמו חברות כבלים נוספות, הצטרפה אשתקד כייבל וואן לרשימת הלקוחות של אמדוקס לאחר שהחברה הישראלית רכשה את חברת הבילינג האמריקאית, DST Innovis, אשר התמחתה בשירותי חיוב. אמדוקס נסחרת ללא שינוי בפתיחה.

העיתון האוסטרלי, אוסטרליאן פייננשיאל ריוויו (Australian Financial Review), דיווח היום מפי מקור עלום שם, כי יצרנית התרופות לטיפול במחלת הסרטן, Mayne Pharma, קיבלה הצעת רכש בהיקף של יותר מ-2 מיליארד דולר אוסטרלי (1.5 מיליארד דולר). לדברי אותו מקור, התקבלה ההצעה ממתחרה שאינה אוסטרלית, כאשר המועמדת המובילה היא לדבריו הוספירה האמריקאית. עם זאת, גם שמן של טבע ונוברטיס השווייצית צורף כמגישות אפשריות של הצעת הרכש. בתגובה, ציינה טבע כי היא חברה ציבורית וכשיש לה הודעה מהותית, היא מודיעה עליה בצינורות המקובלים. טבע נסחרת כמעט ללא שינוי תוך עליה מזערית של 0.03% בפתיחה ל-34.7 דולר.

בואינג, המובילה קבוצה של חברות וביניהן גם אלביט מערכות, זכתה בחוזה של 2.1 מיליארד דולר לאבטחת המעברים הבטחוניים בארה"ב לאורך הגבול עם מקסיקו וקנדה. במסגרת הפרויקט, אמורה אלביט מערכות לספק מצלמות אבטחה, על פי דיווח של העיתון "וושינגטון פוסט". לדברי העיתון, מספר מקורות צבאיים אישרו כי בואינג הביסה במכרז 4 קבוצות שנאבקו על החוזה הענק. אלביט מערכות עולה ב-3.3% ל-29.7 דולר.

חברות מעלות השהתה את דירוג האשראי של יצרנית התרופות, תרו, מאחר שהחברה עדיין לא פירסמה את תוצאותיה הכספיות המלאות ל-2005 ולמחצית הראשונה של 2006. מעלות ציינה, כי עקב כך אין ביכולתה לקבוע דירוג מייצג לאג"ח של תרו, להן הוענק עד כה דירוג A מינוס. תרו מוסיפה בפתיחה 0.2% ל-13.37 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully