וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות משהה את הדירוג לאיגרות החוב של תרו על רקע האיחור בהגשת הדו"חות ל-2005 ולמחצית הראשונה של 2006

עומרי כהן

20.9.2006 / 16:21

לפני שלוש שנים גייסה תרו מהמוסדיים בישראל 220 מיליון שקל באג"ח צמודות מדד



חברת מעלות השהתה היום את הדירוג שלה לאיגרות החוב של , מאחר שהחברה לא הגישה עדיין את דו"חותיה הכספיים ל-2005 ולמחצית הראשונה של 2006. בהודעה לעיתונות ציינה מעלות כי עקב אי פרסום התוצאות, אין ביכולתה לקבוע את הדירוג המייצג לאיגרות החוב של תרו, אשר דורגו עד כה כ-A מינוס. מעלות הוסיפה, כי תשוב לבחון את הדירוג, לאחר שהחברה תפרסם את דו"חותיה הכספיים ותעביר למעלות את כל החומר הנחוץ לה לבדיקת דירוג החוב.



בסוף נובמבר 2003 העניקה מעלות לתרו דירוג גבוה ביותר של AA (נמוך בשתי דרגות בלבד מהדירוג המקסימלי, אשר מוענק לאג"ח הממשלתיות) והסבירה זאת ברמת סיכון נמוכה מהממוצע של ענף התרופות העולמי, ברווחיות הגבוהה של החברה ובמדיניות פיננסית שמרנית שהיא נוקטת. תרו ניצלה את הדירוג הנדיב וגייסה ממשקיעים מוסדיים בישראל 220 מיליון שקל באג"ח צמודות מדד, נושאות ריבית שנתית של 5.8% למשך 11 שנים. במקביל, ביצעה תרו עסקת החלף, כך שההתחייבות המדדית הומרה להתחייבות דולרית בריבית של 5.9%. היתה זו ההנפקה השנייה של תרו בישראל, לאחר שבחודש מאי של אותה שנה גייסה החברה 60 מיליון דולר בהנפקת יחידות הלוואה דולריות נושאות ריבית שנתית של 6%.



אולם, מספר חודשים לאחר מכן דיווחה תרו על הרעה משמעותית בעסקיה, אשר העבירה את החברה להפסדים וגרמה לקריסה של 70% במניה. בעקבות ההרעה בתוצאות, הופחת בנובמבר 2004 הדירוג לאג"ח בשתי מדרגות ל-A פלוס. בינואר 2006 ביצעה מעלות הפחתה נוספת של שתי מדרגות בדירוג, ל-A מינוס, על רקע החולשה המתמשכת בפעילות תרו והגידול בסיכון בשל כך. כעת כאמור, הושהה הדירוג לגמרי.



מניית תרו נסחרה אמש בנאסד"ק במחיר של 13.3 דולר, המשקף לחברה שווי של כ-390 מיליון דולר.



במהלך הקיץ פירסמה החברה תוצאות שנתיות מקדמיות ל-2005, אשר הצביעו על צפי להכנסות של 305-295 מיליון דולר ולרווח נקי של 16-14 מיליון דולר. עם זאת, על רקע האיחור בהגשת הדו"חות השנתיים המורחבים (20-F), עשויה החברה למצוא עצמה בקרוב מחוץ לנאסד"ק, אם לא תספיק להגיש את הדו"חות בחודשיים הקרובים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully