וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל לבית הדין: העובדים יוצרים כאוס תפעולי בלתי נסבל בחברה, המעמיד אותה בסכנת קיום

שרון קדמי

20.9.2006 / 18:12

בשבוע שעבר הכריזו עובדי חברת החשמל על עיצומים בעקבות אישור הרפורמה בחברה על ידי הממשלה



העיצומים בחברת החשמל יצרו כאוס תפעולי בלתי נסבל בחברה, המעמיד אותה בסכנת קיום - כך טוענת חברת החשמל בהודעה שהגישה היום לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, לקראת הדיון שאמור להתקיים ביום שישי. זאת, לאור בקשות החברה מבית הדין, להוציא לעובדי החברה צווי מניעה זמניים שיגבילו את העיצומים בחברת החשמל.



בשבוע שעבר הכריזו עובדי חברת החשמל על עיצומים בעקבות אישור הרפורמה בחברה על ידי הממשלה. העובדים הפסיקו את התשלומים לספקים, הפסיקו את עבודתם של קבלני המשנה, ניתקו את הטלפונים של חברי ההנהלה ולקחו את המחשבים ממשרדיהם. החברה ציינה בהודעתה לבית המשפט, כי תקלה ביחידות הייצור עלולה להביא למחסור של חשמל במדינה וכי משק החשמל פועל בימים אלא במצב של סיכון.



בהודעתה לבית הדין, כותבת החברה באמצעות משרד הרצוג-פוקס-נאמן, כי העיצומים המתמשכים גורמים לה לשורה של נזקים חמורים וכי החברה אינה מסוגלת לגבות כספים בגין אספקת חשמל בהיקף של 2 מיליארד שקל. בנוסף נכתב, כי יכולת הניהול של החברה שותקה כליל כתוצאה מניתוק ההנהלה ממערכת המחשבים הפנימית והחיצונית. החברה ציינה עוד, כי לא תוכל לשלם לאלפי ספקים חובות בהיקף של 1.2 מיליארד שקל מתוך 2.1 מיליארד שקל, דבר העלול לגרום לשיבושים באספקה בחומרי גלם קריטיים, ביניהם פחם, סולר, מזוט וגז.



בהקשר זה, התרחש אמש אירוע מביך בחברה, בו סמנכ"ל הכספים של חברת החשמל, אבנר יהודאי, החליט להפר היום את העיצומים עליהם הכריז ועד העובדים. יהודאי החליט, על דעת עצמו, להוציא המחאות לחברות ים תטיס ופז, שאיימו להפסיק לספק שירותים לחברת החשמל אם לא יקבלו תשלום. פז מספקת לחברת החשמל סולר, ועקב חוב מצטבר של כ-100 מיליון שקל איימה החברה להפסיק להזרים סולר לחברת החשמל, ים תטיס היא ספקית גז טבעי המפעיל את תחנות הכוח רדינג בתל אביב ואשכול באשדוד.



סמנכ"ל הכספים רשם שתי המחאות, האחת עבור פז בסכום של 100 מיליון שקל, והשנייה לים תטיס, בגובה של 116 מיליון שקל. לאחר שיהודאי חתם על ההמחאות והעבירן באמצעות אחד ממנהלי האגפים, נחטפו ההמחאות מידיו של המנהל. ככל הידוע, ההמחאה של פז הצליחה להגיע ליעדה ואילו ההמחאה של ים תטיס לא הגיעה.



בתוך כך, מנכ"ל משרד התשתיות, חזי קוגלר שיגר היום מכתב למנכ"ל החברה, אורי בן נון בו הוא מבקש ממנו לדווח מיידית למשרד התשתיות על כל הצעדים שנוקטת הנהלת החברה למניעת פגיעה בציבור הצרכנים ומילוי חובות החברה כספק שירות חיוני, לרבות החובה לוודא שהפער בין יכולת הייצור הזמינה לבין שיא העומס הצפוי, יהיה בטווח המקובל.



ועד העובדים הודיע היום, כי הורה לעובדי החברה להגביר את קצב תיקון התקלות של תחנות אשכול ורוטנברג, באשדוד ואשקלון. זאת, עקב פנייה ישירה של שר התשתיות בנימין בן אליעזר, שביקש להימנע ממצב שבו יחולו שיבושים באספקת החשמל במהלך ראש השנה.



"בקשתו של השר נתקבלה עקב התגברות החשש מפני מיצוי יכולת אספקת החשמל ושיבושים באספקת החשמל במהלך תקופת החגים. במסגרת המהלך, הורתה המזכירות לעובדי החברה לתקן את התקלות בשתי תחנות הכוח.



לדברי יו"ר ועד העובדים, מיקו צרפתי, "צר לנו שממשלת ישראל מביאה את משק החשמל לסף משבר, ומסכנת את אספקת החשמל לקראת החג. יחד עם זאת, מתוך אחריות לציבור הלקוחות, ומתוך פנייה ישירה של שר התשתיות אלינו, הורינו לעובדים לוודא שלא תהיינה כל בעיות באספקת החשמל לקראת החג".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully