וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות במגזר הטכנולוגיה; בורסות פרנקפורט ופאריס עלו כ-1.5%

TheMarker

20.9.2006 / 19:12

בורסת בודפשט נפלה יותר מ-2% על רקע המשך המהומות בהונגריה



בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית לאחר שמחיר הנפט מחק את העליות שרשם מתחילת השנה, ועל רקע הערכות כי הבנק הפדרלי צפוי להותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי בפגישתו היום. בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 0.6%; בורסת פרנקפורט הוסיפה 1.4%; בורסת פאריס עלתה ב-1.5%. מדד יורו סטוקס 600 הוסיף 1%.



בורסת בודפשט נפלה ב-2.2% על רקע המשך העימותים האלימים בין מפגינים לשוטרים בבירת הונגריה זה היום השני ברציפות. ראש ממשלת הונגריה, פרנץ גיורצ'אני, האשים היום את מפלגות האופוזיציה באחריות לעימותים, וטען כי ראשי האופוזיציה לא עמדו בהבטחתם להרגיע את הרוחות. האירוע שהצית את האש בבודפשט היה נאום מוקלט של ראש הממשלה הסוציאליסט שדלף לתקשורת בהונגריה, שבו הודה גיורצ'אני כי שיקר לבוחריו כדי לנצח בבחירות.



מניות הטכנולוגיה הובילו את העליות בעקבות דו"חות חזקים של ענקית התוכנה האמריקאית אורקל (סימול ORCL), שמנייתה מזנקת כעת ב-12% במסחר בוול סטריט לשיא של חמש שנים. ענקית התוכנה האמריקאית דיווחה על גידול של 29% ברווחיה הרבעוניים וקפיצה של 30% בהכנסות, הודות למכירות מוגברות של תוכנות עסקיות ומסדי נתונים שנרשמו בעקבות מסע רכישות בהיקף של כ-20 מיליארד דולר שביצעה החברה בשנים האחרונות. תוצאות החברה עלו על תחזיות האנלסטים. מתחרתה של אורקל, SAP הגרמנית, עלתה ב-2.3%.



עוד בלטה במגזר הטכנולוגיה מניית אריקסון, יצרנית ציוד רשתות התקשורת השוודית, אשר עלתה ב-2.4% בעקבות העלאת המלצת סיטיגרופ מ"החזק" ל"קנייה". מניית אלקטל הצרפתית הוסיפה 2.2%.



מגזר התקשורת בלט אף הוא לטובה: דויטשה טלקום עלתה ב-3.2%; פראנס טלקום הוסיפה 2.2%. כייבל אנד ויירלרס הוסיפה 3%.



עליות נרשמו במגזרי התעופה והרכב על רקע ירידת מחיר הנפט, אשר מחק את העליות שרשם מתחילת השנה, לאחר שנשיא ארה"ב הביע תמיכה במו"מ ליישוב המחלוקת סביב תוכנית הגרעין של איראן. החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסחרים במחיר של 61.46 דולר לחבית, ירידה של 71 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



חברת התעופה בריטיש איירווייס עלתה 4%; חברת התעופה אייר-פראנס-KLM הוסיפה יותר מ-2.5%. פולקסווגן, יצרנית המכוניות הגדולה באירופה, עלתה ב-1.4%; יצרנית המוכניות הגרמנית BMW הוסיפה 1.8%.



ענקית התעשיות הבטחוניות האירופית EADS (סימול EAD.PA), החברה האם של יצרנית המטוסים איירבוס, נסגרה בעלייה קלה של 0.4% לאחר שנסחרה במגמה שלילית לאורך מרבית יום המסחר על רקע דיווח של העיתון הצרפתי "Les Echos" כי צפויים עיכובים נוספים באספקת מטוסי A380.



ענקית המרכולים ההולנדית אהולד (סימול AHLN.AS) ומתחרתה הגרמנית דלהייז (סימול DHZ.F) עלו ב-1.4% וב-1.6% בהתאמה על רקע דיווחים כי שתי החברות שוקלות להתמזג.



אינדיטקס הספרדית (סימול ITX.MC), קמעונאית הביגוד הגדולה באירופה, דיווחה על עלייה של 20% ברווחיה במחצית הראשונה, מעל לתחזיות האנליסטים. החברה ייחסה את הגידול לפתיחת סניפים חדשים של רשתות זארה וברשקה שבבעלותה ברחבי אירופה. מניית אינדיטקס ירדה ב-1.7%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully