וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות שערים בכל המגזרים - מוטורולה איבדה 4% לאחר הורדת המלצה

יהודה שויצר

3.8.2001 / 23:29

יצרנית מערכות האבטחה סנסורמטיק אלקטרוניקס זינקה ב-55% לאחר שנרכשה תמורת 2.3 מיליארד דולר; חברת התרופות נובן נפלה ב-43% לאחר אזהרת רווח

יום המסחר האחרון לשבוע התאפיין במגמה שלילית שפשטה בכל המגזרים. במניות ציוד הטלקום בלטה מוטורולה בירידה על רקע הורדת המלצה ע"י בית ההשקעות מורגן סטנלי, מנגד צעדי ייעול של לוסנט תיגמלו את המניה בעלייה קלה.

בתום יום מסחר ירד הנאסד"ק ב-1%, בשבוע המסחר שהסתיים היום עלה המדד ב-1.8% בקירוב. הדאו ג'ונס סיים בירידה של 0.36%.

נתונים אמביוולנטיים למצב המשק האמריקאי התפרסמו היום עם פתיחת המסחר. מחד גיסא, מדד מנהלי הרכש (NAPM) של ענפי השירותים בארה"ב ירד בשיעור חד בחודש יולי. מדד מנהלי הרכש למגזר הלא-יצרני, האומד את היקף פעילות השירותים בארה"ב, ירד לרמה של 48.9 נקודות, לאחר שזינק בחודש הקודם לרמה של 52.1 נקודות. ראוי לציין כי כל קריאה של המדד הנמוכה מ-50 מבשרת על האטה כלכלית בארה"ב.

מאידך גיסא, דו"ח התעסוקה של חודש יולי שפירסם היום משרד התעסוקה בארה"ב הפתיע לטובה. שיעור האבטלה נותר ללא שינוי לעומת חודש יולי, 4.5%, נוכח המשך ההאטה במגזר התעשייתי בארה"ב. תחזית האנליסטים היתה כי שיעור האבטלה הגיע ביולי ל-4.6%. כמו כן, מנתוני משרד התעסוקה בארה"ב עולה כי 42 אלף עובדים לא חקלאיים איבדו את משרתם בחודש יולי, לעומת תחזית אנליסטים ל-50 אלף.

חברת טייקו אינטרנשונל (סימול TYC), יצרנית רכיבי אלקטרוניקה, ציוד רפואי ומערכות אבטחה, הודיעה היום כי תרכוש את יצרנית מערכות האבטחה סנסורמטיק אלקטרוניקס(סימול SRM) תמורת 2.3 מיליארד דולר במניות וכיסוי חובות. מניית טייקו עלתה ב-1%, מניות החברה הנרכשת נסקו ב-54.7%.

מוטורולה (סימול MOT) ירדה ב-4% לאחר שבית ההשקעות מורגן סטנלי דין וויטר הוריד את המלצתו למניה מ"קנייה חזקה" ל"תשואת יתר". בית ההשקעות ציין כי הורדת ההמלצה נובעת מיכולת מוגבלת לחזות כיצד יהיה מצב עסקיה בשנת 2002. המתחרה נוקיה (סימול NOK) סיימה בירידה של 1.8%, ואריקסון השוודית (סימול ERICY) איבדה 4.2% בסגירת המסחר.

מנגד, המשקיעים תיגמלו היום את לוסנט על רקע נסיון החברה לצמצם את חובותיה בהתאם לתוכנית ההבראה. יצרנית ציוד הטלקום הגדולה בארה"ב הודיעה כי היא מחפשת אחר רוכשים למפעל ייצור מרכזיות סלולר בגרמניה. החברה ציינה כי אם לא יימצא רוכש, היא תיאלץ לסגור את המפעל בנירנברג, המעסיק יותר מ-700 עובדים. מניות החברה התחזקו ב-4.6%.

ענף שרתי המחשבים ממשיך לדשדש, כך עולה ממחקר של גרטנר דאטהקווסט. מהמחקר עולה כי ברבעון השני של השנה נרשמה עלייה קלה, של כ-1% בלבד, במכירות. עוד ניתן ללמוד מהמחקר כי מכירות השרתים של DELL (דל) צמחו ב-28% ברבעון השני. מניות החברה ירדו למרות הדו"ח ב-1.3%. סאן מיקרוסיסטמס, שחוותה ירידה של 15% במכירות השרתים, סיימה בירידה של 2.5%.

מניית חברת התוכנה Agile (סימול AGIL) עלתה ב-3%, למרות שהחברה פירסמה אזהרת רווח חמורה לרבעון הנוכחי (הרבעון הראשון בשנה הפיסקלית של החברה). יצרנית התוכניות למסחר מקוון בין עסקים הודיעה כי הפסדיה, על בסיס פרופורמה, יהיו בטווח של 9-11 סנט למניה, לעומת תחזיות להפסד של 5 סנט למניה בלבד. המניה עלתה ב-3%.

מניית וולט דיסני (סימול DIS) עלתה ב-0.4%, בעקבות דו"ח טוב מהתחזיות שפירסמה לאחר הסגירה. החברה עלתה על תחזיות הרווח למניה של האנליסטים ב-2 סנט. אך עדיין, החברה הזהירה כי היא אינה רואה סימנים לתאוששות בשוק הפרסום, כמו כן צופה החברה שהמצב הכלכלי של החברה לא ישתנה גם ברבעון הבא.

מניית הביוטכנולוגיה נובן פרמסוטיקלס (סימול NOVN) נפלה ב-43% בעקבות אזהרת רווח לשנת 2001 כולה. מניית פרוטאין דזיין לב (סימול PDLI) עלתה ב-6% למרות שהקטינה את תחזיותיה אף היא להמשך השנה.

מניית קריטיקל פאת (סימול CPTH) צללה ב-19.2% לאחר שדיווחה על הפסדים גדולים מהתחזיות של 48 סנט למניה, לעומת הפסד של 34 סנט למניה ברבעון המקביל בשנה הקודמת ולעומת תחזית אנליסטים להפסד של 28 סנט למניה.

במגזר הנפט נרשמות ירידות שערים לאחר שמורגן סטנלי וגולדמן סאקס הורידו את דירוג מניית Shell (סימול SC), המניה ירדה ב-3.3%; מניית אקסון מובייל (סימול XOM) איבדה 1.1% ו-BP (סימול BP) סיימה בירידה של 1.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully